Domů
Akumulace energie
Bateriový startup chce nahradit lithium iontové baterie uhlíkovými
Ilustrativní foto.

Bateriový startup chce nahradit lithium iontové baterie uhlíkovými

V současnosti vývojová centra pro automobilobý průmysl svádí boj o představení baterií, které se rychleji nabíjí a jsou levnější a bezpečnější než lithiové baterie. Jedním z účastníků je i startup Zap&Go, který slibuje uhlíkovo iontové alternativy během několika let. Tato oxfordská společnost bude spolupracovat s čínským producentem baterií.

Anglický startup Zap&Go lokalizovaný v Oxfordu zahájí výrobu svých uhlíkovo-iontových baterií v roce 2018 ve spolupráci s čínskou společností vyrábějící lithiové baterie Li-Fun Technology Co Ltd. První aplikací jim bude skútr, který bude nabit za pět minut. I ten má být uveden na trh v následujícím roce.

Ovšem stejně jako v případě dalších startupů a univerzit zabývajících se rychlým nabíjením baterií se zatím ani technologie Zap&Go nevyrovná parametrům lithiových baterií. Společnost se však nechává slyšet, že během několika let dojde k vyrovnání, či dokonce zvýšení výkonu oproti lithiu.

Političtí představitelé v Číně a jiných zemích tlačí na přechod k elektromobilům během následujích dvou až tří desetiletí. Výrobci automobilů spěchají ve vývoji, aby mohli budoucí poptávku uspokojit, potřebný čas budou ovšem určovat samotní spotřebitelé.

Tankování paliva již nebude rychlejší

Výrobci elektromobilů jsou schopni u lithiových baterií snížit dobu potřebnou k částečnému nabití na půl hodinu, Zap&Go však tvrdí, že jejich návrh využívající nanoskopický uhlík je schopen baterii takto dobít za pouhých pět minut. To by spotřebitelům umožnilo pokračovat v cestě v čase srovnatelném s tankováním běžného paliva.

Zap&Go licencuje svůj původní patent z Oxfordské univerzity a dostala již 13 milionů dolarů ve formě příspěvků.Ve většině případů se jednalo o dotace od jednotlivců. Na financování ze stran velkých institucí startup zatím čeká.

Společnost vyvíjí rovněž systém pro ukládání energie, který by dobíjecím stanicím umožňoval akumulaci energie přes noc, aby byla k dispozici řidičům během dne bez výraznějšího vlivu na celkové dodávky elektřiny.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se