Domů
Akumulace energie
Delphi a Bosch plánují využít vysokonapěťové baterie pro hybridní pohon

Delphi a Bosch plánují využít vysokonapěťové baterie pro hybridní pohon

Úspora paliva v USA a snižování emisí oxidu uhličitého v Evropě jsou v současnosti aktuální témata rozvoje automobilového průmyslu. Vlády se snaží směřování automobilek ovlivňovat tak, aby se do roku 2020 dosáhlo v těchto oblastech významnějších regulací. Za konečné řešení jsou v současnosti považovány elektromobily, ty však pro dosažení většinové pozice na trhu potřebují ještě několik desítek let. Mezitím musí automobilky přijít s alternativním řešením, které bude přísnějším normám vyhovovat.

Delphi a Bosch přišly s řešením, které by využívalo většiny výhod plug-in hybridů, přičemž finanční náročnost řešení by byla asi třetinová, a to díky využití baterií o napětí 48 voltů. Tento elektrický systém by mohl například pohánět turbodmychadlo spalovacích motorů (dnes běžná metoda u formule 1, která klade na baterie velmi specifické nároky), čímž by se opět zvýšila efektivita provozu.

Evropa se bez mild hybridů neobejde, tvrdí Delphi

Odborníci z Delphi tvrdí, že se Evropa kvůli novým regulacím platným od roku 2021 bez těchto takzvaných mild hybridů, tedy vozidel poháněných po celou dobu spalovacím motorem, přičemž menší elektromotor vozidlu pouze vypomáhá v určitých situacích, čímž dochází k mírné úspoře paliva, stejně neobejde. Samotná norma Euro 7 bude totiž za pomoci konvenčních spalovacích motorů prakticky nedosažitelná. Baterie by měla prostřednictvím měniče zastávat činnosti běžné pro 12 V baterie, typicky startování a ovládání elektroniky automobilu. Dále zastane funkce, které měl doposud na starost samotný motor, jako například autoklimatizace, čímž dojde ke snížení zátěže motoru a částečné úspoře paliva.

Bosch má v plánu instalovat malý elektromotor, který by například pomáhal automobilu při rozjezdu, kde mají elektromobily jasnou převahu. Elektromotor by rovněž mohl být podle společnosti využíván pro účely systému automatického parkování, jenž by uživatelé mohli v budoucnu ovládat i skrz své chytré telefony.

Značnou výhodou 48V systému je rovněž skutečnost, že nevyžaduje nákladné bezpečnostní prvky typické pro elektromobily. Elektropohon totiž často pracuje s napětím až 600 voltů, což vyžaduje velikou pozornost z hlediska bezpečnosti. Delphi má v plánu svůj nový systém představit 5. ledna v Las Vegas.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(1)
Tomas Jirka
23. prosinec 2015, 17:48

Bohuzel, mild hybridni systemy dokazi to, ze automobil splni emisni normy, pokud bude stale nastaven merici cyklus NEDC, jakoze snad nebude, ale pro realne pouziti maji smysl az plug-in (full) hybridy, ale hlavne zalezi na zpusobu jizdy (plynulosti dopravy, na kterou se stat, bohuzel, prilis nezameruje) a zamereni vozidla (sluzebni vozidla s najezdem v radu stovek km denne v kuse take moc neuspori)...

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se