BMW stouply prodeje díky německé dotaci na elektromobily

Elektromobilům značky BMW náhle stouply prodeje. Tento jev souvisí s bonusem při zakoupení elektromobilu v Německu, tzv. E-premie. Oblíbenějším se stal už jenom Renault. Tesla má tentokrát ovšem smůlu.

Automobilka BMW zřejmě těží z nové E-premie. Počty objednávek modelu i3 do poloviny července jsou ve srovnání s uvedením na trh v roce 2013 mnohonásobně vyšší, jak zjistil Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung z prodejních čísel.

Množství objednávek pro elektromobil BMW i3 pro celý svět činí téměř 5000 kusů, z toho přibližně 1000 objednaných vozů zůstane přímo v Německu. Důvodem sílící poptávky je výrazně vyšší kapacita baterie, tedy výrazně vyšší dojezdová vzdálenost. Prémie měla ovšem na prodeje v Německu rovněž pozitivní vliv, jak připouští vedení automobilky BMW.

Oblíbenějším je již pouze Renault Zoe

Ze zpráv o podání žádostí o dotaci vyplynulo, že během prvních šesti dnů bylo podáno 600 žádostí o dotaci. O BMW i3 bylo zažádáno 88 krát, BMW 225xe mělo 63 žádostí. Nejvyšší počet žádostí, 142, bylo podáno s koupí Renaultu Zoe.

Dotace pro elektromobily

Německá vláda se rozhodla podpořit koupi elektromobilu dotací 4000 euro. Zvýhodněn je rovněž nákup hybridních vozů, ty jsou zadotovány částkou 3000 euro.

Dotace se ovšem vztahuje pouze na vozy, které se se svou cenovkou vejdou do 60 000 euro. Toto omezení ovšem vyšachovalo Teslu Model S, která se svou startovní cenou 82 700 euro do limitu zdaleka nespadá.

Zdroj úvodní fotografie: bmw.com.



3 odpovědí na BMW stouply prodeje díky německé dotaci na elektromobily

  1. FRANK napsal:

    Docela by mě zajímal poměr „soukromých“/“obecních“ /“korporátních“ objednávek 🙂

  2. Pavel Flajšhans napsal:

    By mě zajímalo, kterých aut se týká těch zbylých 293 žádostí…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *