Nissan LEAF zapůjčený od švédské půjčovny elektromobilů MoveAbout.se, foto: Tomáš Jirka

Británie vydá 11 milionů liber na demonstrační projekty technologie Vehicle-to-Grid

Britská vláda uvolnila celkem 11 milionů liber na čtyři demonstrační projekty technologie V2G (Vehicle-to-Grid). Cílem je vytvořit flotilu až 30 autobusů a 1000 vozidel na elektrický pohon. Součástí projektů je také vytvoření potřebné podpůrné infrastruktury.

Britská vláda uvolnila celkem 11 milionů liber (zhruba 317 milionů korun) na demonstrační projekty technologie V2G. Technologie V2G umožňuje, aby elektrická energie uložená v elektrických vozidlech byla k dispozici pro regulaci sítě.

Finanční prostředky obdrželo konsorcium, do kterého patří distributor elektrické energie UK Power Network, společnost SSE, čínská společnost BYD, společnost Octopus Energy a univerzita města Leeds.

Celkem čtyři projekty mají vytvořit iniciativu k rozšíření technologie V2G. Projekty budou zahrnovat 30 elektrobusů, 1000 elektrických vozidel, zkušební provoz v domácnostech a veřejná nabíjecí místa s podporou místních úřadů. V rámci iniciativy má být založen poskytovatel služeb, který má být zaměřen na dodání dostatečné nabíjecí kapacity pro přibližně 60 až 70 % obyvatel Londýna.

Technologie V2G (Vehicle-to-Grid). Zdroj: ScienceDirect

„Elektrická vozidla jsou efektivním mobilním zdrojem elektrické energie, takže existují obrovské přiležitosti prozkoumat, jak mohou elektrické sítě využívat libovolnou volnou kapacitu těchto baterií ve prospěch našich zákazníků.V budoucnu byste mohli používat baterii ve vašem automobilu k napájení vašeho domu nebo vydělávat peníze prodejem zpět do sítě. Zároveň systém zajistí, aby jste měli dostatek energie pro jízdu na další den,“ uvedl Ian Cameron, vedoucí oddělení inovací ve společnosti UK Power Networks.

Autor:



Jedna odpověď na Británie vydá 11 milionů liber na demonstrační projekty technologie Vehicle-to-Grid

  1. Petr napsal:

    Mě se to zdá jako blbost, dobré tak pro vesničany s autem většinou v garáži, co jezdí do denní práce na vzdálenost co by zvládli i na kole.

    Přitom nejvíce se budou elektoauta tlačit zákazy vjezdu fosilů do velkých měst, a tam budou používána masově celodenně carsharingem, taxíkářsky a nakonec definitivním řešením za deset let autonomní robotickou jízdou.

    Tak ale když Britové, potřebují stůj co stůj cpát nejnověji dotační peníze na pokusy Číňanům, tak co my s tím, že?
    Třeba zápaďákům pak zbyde méně peněz na podpory neziskovek i v Česku, které mají naopak menším národům konkurenční i běžný obchod s Čínou v rámci propagandy lidských práv co nejvíce znepříjemňovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *