Domů
Čistá mobilita
Čínská automobilka Chery využije pro své autonomní vozy umělou inteligenci firem NVIDIA a ZF

Čínská automobilka Chery využije pro své autonomní vozy umělou inteligenci firem NVIDIA a ZF

Chery, jeden z největších čínských producentů automobilů, zavádí produkt ProAI (AI – umělá inteligence) společnosti ZF, jemuž poskytuje výpočetní kapacity DRIVE AI pro samořídící technologie vyrobené společností NVIDIA. Cílem je uvedení částečně autonomního vozu, jehož stupeň autonomie je na úrovni těch nejpokročilejších vozů, které v současnosti víceméně samostatně brázdí dálnice, na největší světový trh.

Novinka byla oznámena na severoamerické mezinárodní auto show v Detroitu Konstantinem Sauerem, ředitelem německé společnosti ZF, která je jedním z největších dodavatelů pro automotive, zvláště pak známým v oblasti prémiových převodovek.

Chery, výrobce osobních vozů, minivanů a vozů SUV, bude prvním čínským výrobcem, který použije nový ZF ProAI systém, který je jako celek vyvinut společnostmi NVIDIA, Baidu a ZF.

Po dobu delší jak dvě desetiletí Chery vyráběla vozy pro čínský trh a dalších více než 80 zemí na světě. Společnost je vnímána jako výrobce dostupných automobilů využívajících pokročilé technologie.

„Tato spolupráce otevře funkce autonomního řízení jednomu z nejdůležitějších automobilových trhů a rozšíří tuto funkcionalitu k širší automobilové veřejnosti,“ říká Sauer.

Spolupráce tří firem na jednom produktu

O týden dříve oznámil zakladatel a ředitel společnosti NVIDIA, Jensen Huang, partnerství se společností Baidu a ZF. Tento krok byl učiněn za účelem převedení vývoje do produkce. Firmy společně pracují na využití umělé inteligence právě v autonomním řízení při vývoji platformy pro Čínu.

Společnost NVIDIA zajišťuje především hardwarovou stránku, ZF je zde v roli odborníka na systémovou integraci počítačů a senzorů, Baidu zajišťuje zejména funkcionalitu autonomního řízení.

Stupeň autonomie, který tato technologie umožňuje, dovoluje řidiči plně přenechat řízení za specifických podmínek, například dálniční provoz. Nicméně hlavním aktérem je zde neustále řidič, který musí věnovat jízdě jistou pozornost a v případě problému do řízení zasáhnout.

Autor úvodní fotografie: Mr Thinktank

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se