V oblasti nákladních automobilů poháněných elektřinou dochází k intenzivnímu vývoji a první společnosti již zapojují tento typ vozidel do svých logistických řetězců. Společnost Loblaw, která vlastní největší drogistický a potravinový řetězec v Kanadě, zařadila počátkem listopadu do své flotily nákladní elektromobil značky BYD. Konkurence čínského BYD ovšem nezahálí, Daimler svou verzi nákladního elektromobilu již představil a Tesla plánuje jeho odhalení na příští týden.

Kanadská potravinářská jednička chce snížit svou uhlíkovou stopu do roku 2030 o 30 %. Loblaw se i proto rozhodl prozkoumat možnosti využití elektrického tahače pro transport mraženého zboží, které bude převáženo v hybridním mrazírenském návěsu.

Snižování emisí tedy bude dosaženo jak pomocí elektrického tahače, tak i díky hybridnímu návěsu. Svým prvním nákladním elektromobilem tak Loblaw začal s naplňováním závazku, kterým není nic menšího, než mít svou flotilu nákladních automobilů plně elektrifikovanou.

Oficiální představení tahače spolu s hybridním návěsem, ve kterých Loblaw vidí velký potenciál pro snižování emisí. Zdroj: loblaw.ca
Oficiální představení tahače spolu s hybridním návěsem, ve kterých Loblaw vidí velký potenciál pro snižování emisí. Zdroj: loblaw.ca

BYD má před svými konkurenty časový náskok, dojezdem ovšem neohromí

Elektřinou poháněný tahač BYD určený pro severoamerický trh byl představen letos na jaře. Dojezd tahače s návěsem o užitečné hmotnosti 10 tun má být dle BYD 122 kilometrů, aniž by při tom docházelo k významné degradaci baterie. Nabíjení mají zajišťovat nabíjecí stanice s výkonem v rozsahu od 40 do 200 kW.

Doba nabíjení tahače je pět hodin při použití nejméně výkonné stanice nebo hodinu při použití té nejvýkonnější. Kapacita baterií tahače by dle informací BYD měla klesnout po 5000 cyklech maximálně o 20 %.

Elektřinou poháněný tahač BYD. Zdroj: http://www.byd.com/usa/truck/
Elektřinou poháněný tahač BYD. Zdroj: http://www.byd.com/usa/truck/

Daimler podobu elektro nákladního vozu zveřejnil, Tesla ji odhalí příští týden

Koncem října představila společnost Daimler svou verzi elektřinou poháněného nákladního automobilu s názvem E-FUSO Vision One. Vývoj a výroba Vision One probíhá pod hlavičkou japonské společnosti Mitsubishi Fuso Truck & Bus, která je součástí koncernu Daimler. Ve své tiskové zprávě Daimler uvádí, že užitečná hmotnost Vision One je 11 tun a dojezd až 350 kilometrů při maximální kapacitě baterií 300 kWh.

Na příští týden je pak plánováno dlouho očekávané představení tahače Tesla Semi. Podle doposud zveřejněných informací by se měl dojezd Tesla Semi pohybovat mezi 320 až 480 km. Podrobnější informace by mohly být k dispozici již příští čtvrtek.

Oficiální upoutávka na představení podoby elektrického nákladního automobilu Tesla Semi. zdroj: techcrunch.com
Oficiální upoutávka na představení podoby elektrického nákladního automobilu Tesla Semi. zdroj: techcrunch.com

Zdroj úvodního obrázku E-FUSO Vision One: daimler.com

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *