Nissan a DeNA plánují veřejné testování své služby na sdílení autonomních aut

Nissan Motor Co a japonský vývojář her pro mobilní zařízení DeNA v úterý oznámili, že by své testy pro veřejnost na sdílení autonomních vozidel mohli spustit již příští rok. Dochází tak k transformaci automobilového průmyslu, který potenciálně přenáší zisky z prodejů aut do oblasti služeb zajišťujících individuální přepravu bez nutnosti vlastnit automobil a platit tak nejen za samotnou cestu.

Tyto dvě japonské společnosti rozšiřují rostoucí řady světových výrobců automobilů a technologických společností, které využívají technologie automatizovaného řízení vozidel v rámci nových služeb nabízených v rámci mobility.

Nissan a DeNA uvedly, že veřejné testování bude probíhat po dobu dvou týdnů v Yokohamě v březnu příštího roku. Při testu si budou moci lidé s využitím aplikace vyvinuté společností DeNA přivolat autonomní verzi elektromobilu Nissan Leaf do předem určených destinací a za službu zaplatit.

Tato dvojice, která již testovala svůj produkt „Easy Ride“ mimo běžný provoz, se do oblasti sdílení autonomních vozidel zapojila na začátku tohoto roku. Již proběhlé testy mají být pouze prvním krokem směřujícím ke spuštění kompletní služby autonomního sdíleného cestování v roce 2020.

Stane se individuální vlastnictví automobilu v budoucnu něčím výjimečným?

Světoví výrobci automobilů se ovšem v současnosti dívají již za hranice výroby a prodeje vozů, které jim až do současnosti zajišťovaly obživu. Odvětví je poslední dobou transformováno zaváděním nových služeb. Více a více společnosti, mezi než patří například i General Motors Co, využívají svých zkušeností v autonomním řízení automobilů nabitých vývojem vozů pro masový trh právě pro rozvoj souvisejících služeb.

Rychle rostoucí trh se službami, kde se platí pouze za jízdu, se stává bitevním polem výrobců automobilů, technologických firem a nepřeberného množství startupů. Tento koncept útočí na samotnou potřebu vlastnit automobil.

Automobilky neustále usilovně pokračují ve vývoji bezpečných autonomních systémů a funkcí, které mohou přemisťovat osoby do jimi zvolených destinací. Přesto však čelí jinému druhu překážek, a těmi jsou regulace ze strany úřadů, které zatím pohyb vozidel bez řidiče na veřejných komunikacích nepovolují.

V Japonsku má ovšem dvojice jiného konkurenta, a to robotikou se zabývající společnost ZMP. Ta spolupracuje s tokijskou taxi službou na autonomním taxi, které, jak doufá, by mohlo být nasazeno již během olympijských her v Tokiu v roce 2020.

Zdroj úvodní fotografie: breakingnewsng.com



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *