epa05238727 An undated handout photo made available by Tesla late 31 March 2016 shows the Tesla Model 3 electric car that was unveiled in Hawthorne, California, USA, 31 March 2016. According to the Tesla media relations website, 'the Model 3 should be the safest car in its class once testing completes. This, combined with over 200 miles of range while starting at 35,000 US dollars before incentives, makes Model 3 an extraordinary mid-size sedan.
Model 3 will begin production in late 2017, ramping Tesla vehicle production to 500,000 vehicles per year.'  EPA/TESLA / HANDOUT FOR EDITORIAL USE ONLY HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

Panasonic očekává díky Tesle do tří let zdvojnásobení svých tržeb

Panasonic očekává do budoucna enormní zájem o automobily Tesla. Podle vedení japonské společnosti Panasonic, která bude pro Teslu exkluzivním dodavatelem baterií do nového sedanu s názvem Model 3, by díky enormnímu zájmu o automobily Tesla měly narůst i tržby bateriové divize Panasonicu na dvojnásobek nynější hodnoty.

Panasonic, partner Tesly v nevadském závodě Gigafactory,  veřejně oznámil, že očekává zdvojnásobení ročních tržeb z prodejů automobilových baterií během tří let. Důvodem má být očekávání velmi silného růstu poptávky po produktech Tesly.

Výkonný ředitel automobilových a technických systémů v Panasonic, Kenji Tamura, překvapil svým prohlášením, že Panasonic očekává nárůst ročních tržeb v oblasti  automobilových baterií na 400 miliard jenů (dle současného kurzu zhruba 95 miliard Kč) v obchodním roce, který má končit v březnu 2019. Tržby v obchodním roce 2016 přitom dosáhly 180 miliard jenů (přibližně 42 miliard Kč).

Pokud by se do tohoto plánu pro rok 2019 započítaly i tržby spojené s bateriemi určenými pro energetiku, tak by dle odhadů Reuters mohly dosáhnout celkové tržby společnosti v oblasti baterií až 500 miliard jenů. Jde tedy o více než 2,5krát větší množství peněz, než uvedené tržby za minulý fiskální rok.

Výstavba podle plánu

Elon Musk, výkonný ředitel Tesly, by si dle svých dřívějších slov přál do konce roku 2018 navýšit produkci elektrických aut na půl milionu ročně. Přitom již na začátku letošního dubna činily hodnoty předem objednaných elektromobilů Model 3 od Tesly více než 300 000.

„Panasonic hodlá investovat 1,6 miliard dolarů z celkově plánované investice 5 miliard dolarů do závodu Gigafactory společnosti Tesla, který vyrůstá na území amerického státu Nevada. Naplní tak požadavek výrobce elektrických automobilů, aby mohly být pokryty velké objednávky nově připravovaného sedanu Tesla Model 3. Panasonic je exkluzivním dodavatelem baterií pro Model 3, který má být prvním masově vyráběným automobilem značky Tesla.“

Kenji Tamura, výkonný ředitel automobilových a technických systémů v Panasonic

Přesto, že očekávání společnosti Panasonic může působit na první pohled přehnaně optimisticky, je dobré si připomenout, že Tesla je se svými plány na vybudování výrobních kapacit na dobré cestě a zřejmě stihne naplnit své plánované termíny. Díky tomu se proto dá předpokládat, že je i toto ambiciózní očekávání splnitelné.

Autor:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *