Siemens eHighway nákladní auto

Siemens zprovoznil první eHighway projekt v USA

Siemens spolu se SCAQMD zprovoznil první eHighway projekt v americké Kalifornii. EHighway je bezemisní systém dopravy založený na hybridních nákladních autech poháněných nadzemním elektrickým vedením, jako tomu je u tramvají či trolejbusů. Cílem projektu je snížení emisí a zlepšení kvality ovzduší především v silně postižených oblastech Kalifornie v okolí města Los Angeles.

Dle nové tiskové zprávy Siemens a americký South Coast Air Quality Management District (SCAQMD) provádí v Kalifornii demonstraci svého projektu eHighway. EHighway projekt v současné době představuje jednu míli dlouhou dálnici poblíž Los Angeles, která využívá technologie Siemens. V provozu jsou momentálně tři nákladní automobily.

Projekt eHighway využívá nadzemní elektrické vedení, na které jsou napojeny nákladní automobily. Nákladní auta jsou díky bateriím nebo hybridnímu pohonu rovněž schopna fungovat mimo elektrifikovanou část dálnice.

Těžká nákladní auta jsou největším zdrojem smogu a emisí v jižní Kalifornii. Proto je vývoj bezemisní, nebo téměř bezemisní, přepravy velice důležitý pro kvalitu ovzduší v oblasti, která je jednou z nejvíce postižených.

„Tento projekt nám pomůže zhodnotit proveditelnost bezemisní nákladní dopravy využívající trolejového vedení. Tato demonstrace by mohla vést k zavedení eHighway systému, který by snížil znečištění ovzduší a zlepšil všeobecné zdraví občanů žijících kolem přístavů,“  uvedl Wayne Nastri, pracovník ze SCAQMD. 


Elektrifikace nákladní dopravy bude důležitým

Nákladní automobily tvoří velkou část americké dopravy. Dle Andrease Thona z Turnkey Projects & Electrification se mají výkony silniční nákladní přepravy zdvojnásobit do roku 2050 a maximálně třetinu bude možné nahradit vlakovou dopravou. Experti proto očekávají zdvojnásobení globálních emisí CO2 z nákladní silniční dopravy do roku 2050. Siemens doufá, že by jeho projekt eHighway tento problém mohl vyřešil, jelikož by šel aplikovat na současnou pozemní infrastrukturu.

Na trolejovém vedení na testovacím úseku jsou provozovány tři nákladní automobily. Jedno z vozidel je vybaveno bateriovým systémem a je poháněno čistě elektřinou, druhé disponuje hybridním pohonem kombinujícím elektřinu a zemní plyn a třetí disponuje dieselovým hybridním pohonem. Nadzemní elektrické vedení, podobné modernímu trolejovému vedení, je dostupné pro nákladní automobily podél dálnice.

Nákladní auta jsou na vedení napojena dotykem přes pantograf, podobně jako moderní tramvaje či trolejbusy. Pantograf se může jednoduše odpojit a znovu napojit na vedení, což umožňuje plynulé přejíždění aut do jiných pruhů. Díky hybridnímu pohonu nebo bateriím mohou nákladní auta volně jezdit i mimo elektrifikovanou část cesty.

Siemens a projekt eHighway

Pro Siemens se jedná o druhý projekt v této oblasti. Již v červnu minulého roku společnost odstartovala světově první eHighway systém ve Švédsku. Další provozní zkoušky systému společnost chystá v roce 2019 v Německu.

Zdroj úvodní fotografie: http://siemensusa.synapticdigital.com

Autor:



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *