Domů
Čistá mobilita
Solární dobíjecí stanice - základ skutečně čisté elektromobility

Solární dobíjecí stanice - základ skutečně čisté elektromobility

BMW spustí od července v Jihoafrické republice svůj koncept dobíjení elektromobilů ze solárních panelů kryjících parkovací stání tzv. BMW „i solar carport“. Tato novinka je součástí inovativních produktů a služeb 360° Electric, které zahrnují oblast čisté mobility a integraci obnovitelných zdrojů do portfolia produktů BMW.

Výkon solárních panelů schopných dobíjet elektromobily je 3,6 kWp. Tyto panely je možné propojit s nabíjecí stanicí BMW „i Wallbox“, která se dá nainstalovat na stěnu domu nebo garáže a která umožňuje zvýšení nabíjecího výkonu, čímž zkracuje i dobu nabíjení.

 

BMW i Wallbox designed by BMW Group DesignworksUSA. Zdroj: www.press.bmwgroup.com
BMW i Wallbox designed by BMW Group DesignworksUSA. Zdroj: www.press.bmwgroup.com

BMW „i solar carport“ byl poprvé představen spolu s první mediální prezentací vozu BMW i8 v Los Angeles v průběhu dubna 2014.

“Uvedení BMW „i solar carport“ na trh jen potvrzuje, že skupina BMW hraje a bude hrát klíčovou roli v utváření budoucnosti osobní automobilové dopravy. Toho chceme dosáhnout mj. vytvořením snadno dostupné sítě domovních i veřejných dobíjecích stanic na lokální i globální úrovni,” řekl Tim Abbott, výkonný ředitel (CEO) BMW Group South Africa and Sub-Sahara.

V následujících měsících bude rozšířena instalace solárních veřejných dobíjecích stanic od BMW v největších jihoafrických městech jako jsou Johannesburg, Kapské Město nebo Durban. Konstrukce solárního dobíjecí přístřešku je vyrobena z bambusu a nerezové oceli. Největší důraz při návrhu konstrukce byl kladen na co nejmenší uhlíkovou stopu jednotlivých komponent.

Detail konstrukce BMW "i solar carport". Zdroj: www.press.bmwgroup.com/
Detail konstrukce BMW „i solar carport“. Zdroj: www.press.bmwgroup.com/

BMW je aktivní hráč na poli výstavby nabíjecích stanic

BMW je také v celosvětovém měřítku zapojeno do mnoha projektů, které se zaměřují na rozšíření sítě rychlodobíjecích stanic. Jen v Severní Americe, Evropě, Jižní Africe, Číně a Japonsku se BMW podílí zhruba na 30 projektech ve více než 25 zemích ve spolupráci s více než 50 partnery. Z těchto projektů vzešlo přes 4 300 nabíjecích stanic.

V Evropě se BMW podílí na výstavbě 429 rychlodobíjecích stanic v 10 evropských zemích, které jsou součást projektu TEN-T (Trans European Network – Transport). V domovském Německu pak z dílny BMW pochází iniciativa SLAM, ze které má vzejít dalších 600 rychlodobíjecích stanic.

Zdroj úvodní fotografie: www.press.bmwgroup.com

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(2)
Peppa
29. květen 2016, 09:32

Tohle je typické zneužití slova "základ" (něčeho). Přístřešek se soláry opravdu NENÍ základem čisté elektromobility. Maximálně příspěvkem k ní!

Mk
5. červen 2016, 20:27

Na jihu Afriky bych odhadoval, že slunečního svitu je dostatek po celý rok. Pokud tam jezdí podobně jako u nás, tj.ujedou denně 20-50km, tak můžou jezdit čistě na solární energii. Přijedou ráno do práce a odpoledne mají plnou baterii. :-)

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se