Domů
Čistá mobilita
Volkswagen objednal komponenty pro své elektromobily v hodnotě 48 mld. USD

Volkswagen objednal komponenty pro své elektromobily v hodnotě 48 mld. USD

Německý výrobce automobilů Volkswagen během posledních šesti týdnů dvakrát šokoval automobilový svět. Společnost před šesti týdny zadala objednávky na baterie a komponenty pro elektromobily v celkové hodnotě 25 miliard dolarů. Nyní Volkswagen objednávku téměř zdvojnásobil na 48 miliard dolarů.

Volkswagen objednal baterie a komponenty pro svoji budoucí flotilu elektromobilů a hybridních vozidel v celkové hodnotě 48 miliard dolarů (zhruba 1 bilion korun). Původní objednávka byla přitom poloviční, její hodnota činila 25 miliard dolarů (532 miliard korun). Objednávky míří do tří firem – Samsung SDI, LG ChemContemporary Amperex.

„Do roku 2020 chceme našim zákazníkům nabídnout více než 25 nových elektromobilů a více než 20 hybridních vozidel. Do několika let chceme, abychom ve všech regionech a ve všech kategoriích vozidel měli největší flotilu elektromobilů na světě,“ uvedl šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess.

Toto poslední oznámení vyvolává novou debatu, zda by se v Evropě měla postavit továrna na výrobu baterií pro automobilový průmysl. Ulrich Eichhorn, šéf výzkumu a vývoje ve společnosti Volkswagen, uvedl, že do roku 2025 bude Volkswagen potřebovat kapacitu 200 GWh v bateriích ročně. Podle odhadů společnosti Volkswagen bude do roku 2025 celá čtvrtina vyrobených vozidel tvořena elektromobily. To je přibližně 3 miliony elektromobilů ročně.

Volkswagen na téma evropské továrny na výrobu baterií už jednou debatu vyvolal. Ke spolupráci vyzval další německé výrobce automobilů, ale bez úspěchu. O výstavbě továrny uvažovala německá společnost Bosch, ale nakonec padlo rozhodnutí továrnu nestavět. Hlavním argumentem byly vysoké náklady.

Zdroj úvodní fotografie: GreenTechMedia

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(12)
Jan Veselý
10. květen 2018, 06:49

Tady je řešení známé, nejspíše to bude pro ně řešit Bosch.

Milan Vaněček
5. květen 2018, 17:44

200 GWh kapacity v bateriích jen pro VW v roce 2025, to může být 1 TWh celosvětově. Ve fotovoltaice předpokládám dosažení celkového instalovaného výkonu 1 TW v roce 2022 či 2023.

Takže terrawattová nová čistá energetika už je za dveřmi, fotovoltaika plus akumulace, stačí počkat pět let

Petr
5. květen 2018, 18:21

Spíš to znamená, že automobilky přeberou velkou část bateriií energetice, a soláry se budou přednostně využívat na maximální denní použití jako je klimatizace, zemědělství a vaření v rozvojových jižních zemích s malým podílem průmyslu.

Pro robotické továrny zůstávají nejvhodnější jaderky.

Milan Vaněček
5. květen 2018, 18:57

Proč myslíte že JE jsou nejlepší pro roboty? Robotů je nejvíce v automobilkách a VW ani Škoda elektřinu z jaderek neberou, mají svoje nejaderné elektrárny.

Petr
6. květen 2018, 14:22

Nepřetržitá tovární výroba + nabíjení elektroaut přez noc = jaderky i přez 50%.

Carlos
6. květen 2018, 15:30

Tu robofabriku jednak nemůžete nechat jet bez dozoru a jednak nebudete mít ještě takových 30-50 let penetraci opravdu univerzálních robotů, takže stále bude třeba mít lidi. A i kdyby, tak jaká bude spotřeba takového robota? Ano podle určení, ale kolik v průměru 1kW? Kolik jich chcete nasadit? Jste si jistý že opravdu se najede na nepřetržitou výrobu? Jste si jistý že taková fabrika nebude mít raději svou N-1 elektrárnu a síť používat jen na synchronizaci a pomocný proud, nebo v době kdy bude levnější nakoupit ze sítě?

Nabíjení EV, kolik GW a GWh potřebujete, máte to spočítané a ověřené že je JE třeba?

JE mají jeden zásadní problém, tedy onen model, a to je to že je to zdroj, který bude ve dne v noci vyrábět za téměř stejnou cenu, řekněme +-5€/MWh, model závodní elektrárny a OZE sítě dává potenciálně šanci na to uspořit a ještě mít případně nouzový zdroj.

Odhadem nepřekročíte s plynem 70€, tam budou JE pokud to nebude financováno nějak podivně, začínat, jenže OZE, sice nestabilně, ale přece, budou produkovat v rozmezí od 30-60€. Nevím, ale řekl bych že model s částí proudu za 70€, kde navíc neplatíte další některé poplatky, a přikoupením proudu, který bude stát na burze 30-60 €, vyjde finančně lépe.

Milan Vaněček
6. květen 2018, 16:02

Petře jsme v kapitalismu. Což takhle nechat rozhodnutí o tom odkud budou elektřinu brát na vlastnících firmy? No a já jsem uváděl jako přiklad robotizované továrny VW. Tam se jasně rozhodli-vlastní výroba (nejaderná) je pro ně nejlepší. A je vymalováno.

Martin Hájek
9. květen 2018, 15:13

Takže opět Asie, Evropě po fotovoltaice ujíždí další vlak, tentokrát poměrně fatálně. Ono totiž na elektromobilu kromě baterky žádná sofistikovaná výroba není, takže Evropský automobilový průmysl má namířeno k montovnám bez know-how a pokud Asie převezme baterie tak brzy převezme i výrobu automobilů samotných. I kdyby automobilový průmysl v Evropě zůstal, tak bude masivně propouštět, protože bez spalovacích motorů bude potřebovat daleko méně zaměstnanců. EU si pod sebou fatálně řeže větev. To není o pokroku, to je o tom, že v EU dotujeme elektromobily namísto abychom dotovaly vybudování průmyslu, který tady bude dalších 50 let živit lidi.

Jan Veselý
9. květen 2018, 15:51

Však to taky za tohle VW na zahraničních serverech za tohle pěkně schytal. Pokud už hodlají generovat takový obrat a předpokládají nějakou jeho trvalost, měli by tuhle klíčovou součást dělat "in the house", včetně R&D, stejně jako si teď drží know-how okolo motorů. Ale bůhví co za tím rozhodnutím stojí, jestli jim to takhle vychází ekonomicky líp, jestli se "petrolheadi" bojí elektřiny, jestli předpokládají, že celá elektromobilita skončí jako módní výstřelek, kdo ví?

Automobilky dnes už outsourcují skoro všechno kromě montáže a PR, občas i tu montáž. Tohle bude jen další položka do seznamu, další subdodavatel, kterého budou muset skřípnout s cenou. Hlavně jestli časem proběhne nějaká standardizace článků a bude více zaměnitelných dodavatelů.

Ale stejně si myslím, že měli požadovat alespoň joint venture a fabriky "na dohled" jejich automobilek.

Martin Hájek
9. květen 2018, 18:50

Automobilky jsou zvyklé ždímat své dodavatele a úplně nechápou, že s baterkami to může být právě naopak, že totiž dodavatel bude ždímat je. Protože jim už zbyde jenom ten znáček na kapotě, na který se ovšem převážná část zákazníků v klidu vykašle, pokud zjistí, že baterka je všude stejná a na zbytku té plechovky není moc co zkazit.

Milan Vaněček
9. květen 2018, 16:27

Pane Hájek asi se mýlíte, v elektromobilu je a bude ta nejsofistikovanější elektronika a ta vydělává nejvíc na světě, po zbrojní výrobě (ale musíte být jedni z nejlepších, jako Apple).

Petr Hariprasad Hajič
9. květen 2018, 23:56

VW ujíždí vlak. Minimálně 5 let zaspali. Čekali, že se trh s elektromobilitou zhroutí, nebo že se bude vyvíjet extrémně pomalu, případně, že to bude H2EV, kudy půjde vývoj. Zatím vše nasvědčuje tomu, že měl Elon Musk zase pravdu, a že se přesouváme po logistické křivce k exponenciálnímu růstu a že nastává boom. Teď není čas na výstavbu vlastních výrobních komplexů. To přijde později, až tomu opravdu začnou věřit. Další klíčová komponenta jsou elektromotory a eletronoika, tam doufám, alespoň vzhledem k tradici, by to měl mít VW ošetřený z vlastních německých zdrojů. Pokud ne, tak nevím, jestli se pak v konkurenci prosadí. Může to být začátek konce VW.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se