Výbor Evropského parlamentu zabývající se životním prostředím hlasoval pro zpřísnění návrhu Evropské komise týkající se limitů průměrných emisí CO2 v nových automobilech a dodávkách. Výbor navrhuje do roku 2030 snížit emise o 45 % vůči roku 2021. Informoval o tom portál Euractiv.

Evropská komise v listopadu 2017 předložila návrh snížit do roku 2030 průměrné CO2 emise nových osobních automobilů a dodávek o 30 % vůči roku 2021. Aby byla zajištěna jednodušší tranzice, tak byla navržena hodnota emisí pro 2020/2021 na 95 g CO2 / km pro osobní automobily a 147 g CO2 / km pro dodávky. Výbor Evropského parlamentu pro životní prostředí, veřejné zdraví a bezpečnost potravin ale odhlasoval snížení těchto emisí nových aut o 45 %. Podobně byl zpřísněn limit pro rok 2025 z 15 % na 20 %. Dalším krokem bude hlasování plenárního zasedání v Parlamentu v říjnu.

Návrh ve Výboru prošel i přes „intenzivní lobby“ průmyslových skupin. Například Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) se vyjádřila, že jediným realistickým limitem je snížení emisí CO2 o 20 %. Jakékoliv další snížení by podle Asociace vedlo ke ztrátám pracovních pozic.

Nízká poptávka po elektromobilech způsobená malým výběrem?

Kromě toho, že Evropský parlament hlasoval pro zpřísnění emisních limitů, tak bylo zároveň představeno sankční schéma pro výrobce automobilů, kteří tyto cíle nebudou plnit. Pokud by ovšem cíl byl překročen, tak by výrobci získali cenné uhlíkové kredity.

Podle portálu Euractiv tedy europoslanci nevěří tvrzením, že poptávka po elektromobilech je nízká kvůli nedostatečnému počtu nabíjecích stanic. Zdá se, že důvodem je spíše velmi malý výběr mezi těmito vozidly.

Vyšší limity emisí podporují země jako například Francie, Irsko nebo Nizozemsko. Není ovšem jisté, zda tento vyšší cíl bude podporovat Evropská komise a zda by případně pomohla přesvědčit méně ambiciózní členské státy.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *