Americká společnost Apple, výrobce smartphonů, tabletů a počítačů, plánuje vstoupit na trh s elektřinou jako dodavatel elektřiny. Americká vláda udělila společnosti povolení prodávat pod značkou Apple Energy LLC její přebytky solární elektřiny.

To, že se Apple chce stát zároveň odběratelem i dodavatelem elektrické energie ukazuje, jak velké změny se v oblasti dodavatelů elektřiny momentálně dějí. Tento krok, který společnosti umožní prodat své přebytky elektrické energie a vytvořit tak další zisk, zároveň značí rostoucí tlak na tradiční dodavatele.

Ti totiž v případě, že se neinovují, riskují ztrátu zákazníků. Hlavně společnosti, které pro klasické dodavatele tvoří přes polovinu celkové spotřeby a tržby, postupně začínají brát zajišťování své energetických potřeb do vlastních rukou.

Dříve byli výrobci elektřiny považování za základní dodavatele elektrické energie. Od těchto společností se očekávalo pouze to, že pokud zákazník bude platit, bude mu dodávána jak elektrická energie, tak plyn.

S rostoucím podílem OZE a zvýšenou konkurencí se tento model mění. Zákazníci nyní mají mnohem větší výběr a očekávají, že jim poskytovatelé nabídnou podmínky uzpůsobené jejich situaci.

Americké společnosti chtějí „čistou energii“

Nedávným schválením plánu prodávat elektřinu ze solárních panelů dělá Apple krok vstříc budoucnosti trhu. Podle nedávného průzkumu provedeného společností PriceWaterhouseCoopers 72 % amerických společností naznačovalo, že aktivně usilují o nákup čisté energie.

Jinými slovy, drtivá většina amerických firem přehodnocuje své dodávky elektřiny. Společnosti jako Apple navíc jdou o ještě o krok dál a sami se stávají dodavateli. Noví výrobci jsou zřizováni každý den, konkurence se zvyšuje a tlak na klasické dodavatele roste.

Dobrou zprávou pro americké dodavatele je to, že jsou stále standartními poskytovateli na většině území Spojených států a stále drží vztahy s většinou spotřebitelů elektřiny. Díky tomuto stavu mají na čem stavět, ale mohou i mnoho přijít.

Pokud by se více komerčních zákazníků zachovalo podobně jako Apple a začali by přicházet se svými vlastními řešeními energetických potřeb, mohly by dodavatelům počty zákazníků spolu s tržbami výrazně poklesnout.

Důležitou výhodou klasických dodavatelů může být značná znalost zákazníka

Klíčem k udržení komerčních zákazníků je rozpoznání jejich motivačních faktorů. Díky svým velkým zákaznickým základnám mají dodavatelé několikaleté údaje o zákaznících, které při správné analýze mohou tyto faktory odhalit.

Díky těmto údajům jsou dodavatelé schopni vytvořit si podrobný obrázek každého zákazníka a přistupovat k nim již s personalizovanými nabídkami. Díky těmto znalostem mohou dodavatelé například určit, kterým zákazníkům se vyplatí modernizace a kolik by ušetřili.

Zdroj úvodního obrázku :  Karen and Brad Emerson

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *