Elektromobil BYD e6

Čína je ambiciózní i v elektromobilitě, nesmí podcenit rozvoj infrastruktury

Čína má v plánu do roku 2020 dosáhnout sedmiprocentního podílu prodejů elektromobilů a plug-in hybridů na celkových prodejích automobilů. V roce 2030 by podle nové studie měly být prodeje na úrovni 40 % s tím, že by se mělo prodávat přes 15 milionů elektromobilů ročně. 

Čína si po velkolepém rozmachu obnovitelných zdrojů chystá podmanit i sektor elektromobility. Podle nové studie čínského ministerstva průmyslu, na které se v průběhu posledního roku podílel na 500 předních čínských expertů, se předpokládá, že elektromobily se do roku 2030 stanou takřka mainstreamovou záležitostí. Do sektoru elektromobilů by mělo patřit až 40 % prodaných automobilů.

Před sebou má ale Čína relativně dlouhou cestu. V roce 2015 se prodeje elektromobilů na celkových prodejích podílely pouze z 1,5 %, což dopovídá cca 330 000 nových elektromobilů.

Obdobně vysoké cíle jsou stanovené i v oblasti rozvoje nabíjecích stanic pro elektromobily. Již v roce 2020 se počítá s 5 miliony dobíjecích stanic, během dalších 5 let by mělo přibýt dalších 15 milionů dobíjecích míst a do roku 2030 by jejich počet měl překročit hranici 80 milionů.

Elektromobil BYD e6

Elektromobil BYD e6. zdroj: commons.wikimedia.org

Plány se zdají být velice odvážné zejména vzhledem k tomu, že v současné době je v Číně na cca 500 000 elektromobilů pouhých 57 000 dobíjecích míst. V roce 2030 by měl být přitom počet dobíjecích stanic a elektromobilů vyrovnaný.

Cílem je zejména udržet příznivé ceny elektrických aut, což se ukazuje i s ohledem na předpokládané dojezdové vzdálenosti elektromobilů, která se v průměru v roce 2020 očekává okolo 300 km. Jeden z autorů studie k tomuto dodává, že elektromobily by této dojezdové vzdálenosti mohly dosáhnout již dříve, ale primárním cílem je udržet nízké ceny elektromobilů bez státních dotací.

Plány Číny v oblasti čisté mobility jsou obdobně ambiciózní, jako plány v oblasti obnovitelných zdrojů. Ty ale v posledních měsících naráží na omezení současné přenosové soustavy, která nezvládá velký nápor elektřiny z větrných elektráren a elektrárny jsou kvůli tomu od sítě odpojovány.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *