Tesla Model S při západu slunce. Zdroj: HybridCars.com

Autobahn pod nadvládou Tesly?

Dle prognóz se v letošním roce Německo stane třetím největším trhem pro hybridní automobily a elektromobily na světě. Předčí tak i dlouholetého evropského lídra v elektromobilitě – Norsko. Informaci uvedla agentura Bloomberg New Energy Finance. Situaci nahrává skandál kolem podvodů společnosti Volkswagen AG a nárůst povědomí a boje veřejnosti proti městskému znečištění ovzduší. Na prvním místě pomyslného žebříčku prodeje aut s alternativními pohony je Čína, následuje USA.

Hustší síť nabíjecích stanic

Základem pro rapidní růst elektromobility u našeho západního souseda je především rozvoj sítě nabíjecích stanic. Ta je již nyní pětkrát hustší než ve Spojených státech. Počet stanic vzrostl minulý rok o třetinu na 8515, v průměru je to jedna na každých 16 čtverečních kilometrů. Potenciálním kupcům elektromobilu tak odpadá podstatný problém v podobě nutnosti plánování cesty tak, aby bylo vždy možno vozidlu nabít baterie. Právě tento fakt často zájemce od koupi odrazuje. Na stavbě infrastruktur se budou podílet i tradiční výrobci automobilů jako BMW AG, Ford Motor Co. a VW.

Top 5 rájů elektromobility. Německo má být tento rok mezi těmito nejrychleji rostoucím trhem. Zdroj: Bloomberg New Energy Finance

Merkelová elektromobilitu podporuje

Vláda v čele s kancléřkou Merkelovou musela sice odstoupit od plánovaného uvedení jednoho milionu elektrických vozidel na německé silnice do roku 2020, zareagovala ovšem novým plánem na podporu elektromobility. Od roku 2016 dostávají kupující na vozidla s elektrickým pohonem slevu ve výši 4000 EUR, plug-in hybridy získávají dotaci ve výši 3000 EUR. Na rozšíření infrastruktury je přichystán rozpočet ve výši 300 milionů EUR. Merkelová plánuje zavést ještě více opatření, včetně daňových pobídek.

Němci chtějí Teslu

Trh na tato fakta reaguje. Prodej plug-in hybridních a elektrických vozů se dle prognóz Bloomberg má v letošním roce zvýšit o více než 60 % na 82 tisíc vozů. To z Německa udělá nejrychleji rozvíjejícím se elektromobilním regionem. Bloomberg navíc uvádí, že jde o předpověď konzervativní a čísla by mohla být ještě vyšší.

Tesla Inc. se v Německu těší velké oblibě a prodej roste rychleji než samotný prodej elektrických vozidel obecně. Teslu si v minulém roce zaregistrovalo o 75 % více Němců než v minulosti. Konkrétně šlo o 3332 vozidel. To není daleko od čísla 3900, což je objem prodeje čtyřdveřového modelu Porsche Panamera, blízkého konkurenta modelu Tesla. Přestávají být Němci věrni svým tradičním značkám?



2 odpovědí na Autobahn pod nadvládou Tesly?

  1. Radovan napsal:

    Německé BMW se sice v čisté elektřině snaží, ale kupodivu nejlepší je Zoe – u Němců francouzské auto! Donedávna nevídaná věc. Pořadí nejprodávanějších elektroaut v Německu za rok 2017 – čistě elektriky, žádné hybridy – Renault Zoe (4.322), BMW i3 (4.319), Volkswagen e-Golf (3.026), Smart ForTwo ED (2.987), Kia Soul EV (2.933), Tesla Model S (2.241). Takže kolébka evropského automobilismu s „náskokem díky technice“ a podobnými žvásty vypadá v pořadí asi tak – Francie, Německo, Německo, Jižní Korea, Amerika.
    Jinak za rok 2017 se v Německu prodalo 54.492 aut do zásuvky. To je více než dvojnásobek proti roku 2016 a elektroauta mají 1,6% podíl na celkových prodejích nových osobních aut – bohužel do toho počítají i hybridy, aby to pro Němce nedopadlo katastrofálně.
    Ostatně jejich dinosauří spalovací automobilky s elektromobilou nijak nechvátají, ať si mama Merkel kecá, jak chce. Vládne průmysl. VW vyrobí denně – podle vlastních slov – 35 eGolfů a 2.000 spalovacích Golfů (benzín, nafta, plyn). Od března 2018 se chystá zdvojnásobit výrobu elektrik na podobně směšné číslo 70 ku 2.000.

    • Salada napsal:

      A nevypadla vám tam Tesla Model X? Pokud Tesla prodala v Německu loni 3332 vozidel, to pořadí je Francie, Německo, Amerika….

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *