Domů
Elektřina
Bezemisní autobusy Proterra překonaly hranici 2 miliónů najetých mil
elektrobus proterra

Bezemisní autobusy Proterra překonaly hranici 2 miliónů najetých mil

Proterra, jednička na americkém trhu s bezemisními bateriovými elektrobusy, oznámila v úterý překonání hranice 2 milionů najetých mílí (přes 3,2 milionů kilometrů) svou flotilou 63 elektrobusů, které jsou současné době v provozu v USA.

Společnost Proterra je americká společnost, která se zaměřuje na vývoj a výrobu bezemisních elektrických vozidel a nabíjecích systémů, které by dopravním společnostem značně snížily provozní náklady a zároveň umožnily čistou a klidnou dopravu.

Proterra zatím prodala více jak 15 dopravním společnostem po celé Severní Americe kolem 120 svých vozidel . Jejich elektrobusy Catalyst se navíc pyšní až o 500 % vyšší účinností než běžné naftové autobusy a jsou schopné urazit více jak 700 mil během jednoho dne. K dnešnímu dni jejich elektrobusy ušetřili dopravním společnostem více jak 427 tisíc galonů (přes 1,6 milionu litrů) paliva a zabránit více jak 3527 tun emisí CO2.

Tento nejnovější milník dokládá ekonomické, environmentální a městské přínosy elektrické hromadné dopravy a dokazuje dopravním společnostem, že nafta, která je často považována za nutné zlo, již není zapotřebí.

Ryan Popple, generální ředitel Proterry.

Výroba se má v roce 2016 zvýšit

Proterra plánuje v roce 2016 téměř zdvojnásobit svou produkci a pokrýt tak rostoucí poptávku dopravních společností po bezemisních autobusech, ve kterých vidí důvěryhodnou a prověřenou alternativu k naftovým, hybridním a CNG autobusům.

Díky nižšímu počtu součástek ve srovnání s jinými alternativními technologiemi má navíc model Catalyst mnohem nižší výrobní a provozní náklady, a je tak po dobu své dvanáctileté životnosti mnohem rentabilnější. Podle výrobce může tento elektrobus dopravním společnostem ušetřit za dobu životnosti okolo 450 tisíc dolarů.

Model Proterra Catalyst je se spotřebou 1,7 kWh na míli zároveň nejefektivnějším 40 stop dlouhým tranzitním vozidlem.

Autor úvodní fotografie: www.proterra.com

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(6)
Tomas Jirka
5. březen 2016, 10:08

500% ? To je nejak hodne, ne? :)

Podrobna ekonomicka studie zminovanych uspor by se mi docela libila, byl by to super dukaz napriklad pro DPP.

Jan Veselý
5. březen 2016, 11:38

6x vyšší účinnost než nafťák? Na lince MHD, kde se pořád rozjíždí a zastavuje je to vcelku snadné, pro naftový motor je to nejhorší možný scénář, zatímco elektromotor si spokojeně rekuperuje.

Vřele doporučuju dokument o busu Proterra od Jaye Lena.

Tomáš
6. březen 2016, 07:31

Přesně tak.

Stejné to je s elektromobilem ve městě nebo v kolonách. Stání je stálá spotřeba nafty nebo benzínu u elektriky nic. No a jízku můžete praktikovat plný plyn a pak rekuperace u nafty a benzín to spálíte v brzdách. To samé platí u jízdy z kopce.

Perikles
6. březen 2016, 13:03

Než o 500% vyšší účinnost (teoreticky 15% => 90%) se mi nezdá proklamovaná úspora nafty vůči nájezdu. Nezdá se mi, že by průměr autobusu byl 50l na 100 km. Rychle nalezený Iveco Crossway měl v provozu (Praha) cca 30 litrů. A určitě nejsou všechny ve službách MHD.

Jan Veselý
6. březen 2016, 15:49

Celé kouzlo je ve slovíčku "až". Vybrali si pro srovnání nějaký prastarý rozhrkaný naftový šrot a srovnali to s ním. Proti kvalitnímu novému dieselu je to asi fakt "jen" 3x úspornější.

Peter
8. březen 2016, 15:16

Videl som v bratislavskej MHD v Mercedese CapaCity priemernu spotrebu na palubnom pocitaci 58 l/100 km, a to nie je daky stary srot.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se