Daimler investuje do rychlonabíjecích baterií společnosti StoreDot

Daimler investoval 60 milionů dolarů do společnosti StoreDot, která vyvíjí super-rychle se nabíjející baterie. Automobilka věří, že baterie FlashBattery s dobou nabíjení v řádech jednotek minut bude využívat ve svých nákladních vozech. Kromě Daimleru plánuje nákladní elektromobil i Tesla, která ho představí během října.

Izraelský start-up StoreDot, který vyvíjí baterie pro elektromobily s velice krátkým dobíjecím časem, získal od německé automobilky Daimler celkem 60 milionů dolarů (cca 1,3 miliardy korun). Společnost hledá investory, aby mohla spustit produkci baterií s názvem FlashBattery, které jsou schopné plného nabití během 5 minut a poskytnou elektromobilu dojezd přes 450 kilometrů.

„Soustředíme se na technologii rychlonabíjení oproti zbytku průmyslu, který se soustředí hlavně na hustotu energie,“ uvedl ředitel StoreDot Doron Myersdorf.

Tajemství výborných nabíjecích parametrů dle StoreDotu spočívá v inovativní struktuře elektrod a obsahu organických sloučenin a nanomateriálů, které společnost sama vyvinula. Díky nim jsou baterie údajně také méně hořlavé, více stabilní a mají delší životnost než klasické Li-ion baterie.

„Elektrifikace nákladních automobilů má v Daimleru nejvyšší prioritu. Rychlonabíjení je důležitým tématem zejména pro majitele vozových parků všech značek náklaďáků Daimler, společně se StoreDot budeme nyní pracovat na holistickém přístupu k rychlonabíjení,“ řekl Martin Daum, člen představenstva společnosti Daimler.

FlashBattery pro elektromobily (Zdroj: StoreDot)

Úsvit nákladních elektromobilů

Kromě Daimleru, který letos začal s výrobou malého nákladního elektromobilu Fuso eCanter, oznámila datum představení svého nákladního modelu také automobilka Tesla, respektive její ředitel Elon Musk. Odhalení elektromobilu, který Musk označil jako „bestie“, proběhne 26. října. V příštích letech se tak pravděpodobně dočkáme několika elektronovinek na poli nákladní dopravy.

StoreDot plánuje výrobu baterií ve vlastní továrně s kapacitou 1 GWh (s možností jejího rozšíření až na 10 GWh). Dle svého vyjádření ovšem nebude konkurovat mnohem větší továrně Tesly, naopak sdílí cíle, které se týkají vývoje baterií.

„StoreDot se soustředí na vývoj příští generace Li-ion baterií. Nesoutěžíme s Teslou. Ve vztahu k Tesle panuje synergie v tom smyslu, že hlavním problémem pro řidiče je nabíjecí rychlost. Plně pak sdílíme Elonovu představu a díky naší technologii rychlonabíjení zvyšujeme schopnost automobilek nabízet výjimečný řidičský zážitek,“ dodává Myersdorf.

Zdroj úvodního obrázku: Daimler



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *