Index domácností (Vše)
1621Kč/měsíc
+0%
Elektřina - CZ (Cal26)
95,16EUR/MWh
-0,61%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,5EUR/MWh
-1,23%
Ropa - Brent (Nov25)
66,35USD/Barel
-0,49%
Ropa - WTI (Nov25)
62,09USD/Barel
-0,5%
Emisní povolenky (Dec25)
76,51EUR/t
-1,34%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,08EUR/MWh
-0,72%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
102,2USD/t
-1,47%
Index domácností (Vše)
1621Kč/měsíc
+0%
Elektřina - CZ (Cal26)
95,16EUR/MWh
-0,61%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,5EUR/MWh
-1,23%
Ropa - Brent (Nov25)
66,35USD/Barel
-0,49%
Ropa - WTI (Nov25)
62,09USD/Barel
-0,5%
Emisní povolenky (Dec25)
76,51EUR/t
-1,34%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,08EUR/MWh
-0,72%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
102,2USD/t
-1,47%

Elektromobil výrobce NextEV převálcoval stávající rekord na Nürburgringu

Jiří Vejrosta
23. listopad 2016, 08:06
Bez komentáře
elektromobil-vyrobce-nextev-prevalcoval-stavajici-rekord-nurburgringu

Společnost NextEV v pondělí představila svůj rekordy lámající elektromobil, jedná se o první elektromobil tohoto čínského start-upu vystupujícího pod novou značnou NIO. Toto snové vozidlo má být uvedením automobilky a demonstrací jejího potenciálu.

Elektrický supervůz NIO EP9, který pokořil stávající rekord na Nürburgring Nordschliefe, byl odhalen v Londýně. Jedná se o první oficiální představení automobilky od doby jejího založení v roce 2014. Společnost NextEV otevřela svou centrálu v Silicon Valley v říjnu tohoto roku.

EP9 ovšem není auto pro každého, ani to není jeho záměrem. Toto superauto má být vyrobeno pouze v šesti exemplářích, této exkluzivitě má odpovídat i cenovka vozu. Pouze výrobní náklady se podle mluvčího NextEV mají vyšplhat k 1,2 milionu USD.

První sériově vyráběný vůz značky NIO by měl být podle stávajících plánů představen v Číně již v roce 2017, tvrdí zakladatel společnosti William Li. Jeho vizí je být první společností, která čínskému trhu nabídne elektrická autonomní vozidla. Vůz by měl být později uvolněn k prodeji pro celosvětový trh.

Neskrývaná snaha demonstrovat svůj potenciál

EP9 je pro většinu populace samozřejmě nedostižný vůz. R&D oddělení společnosti může ovšem těžit z případných dalších nabídek třeba již masovějšího charakteru. Společnost může rovněž profitovat ze svých dosavadních zkušeností ze závodů a převést poznatky z elektrozávodů na masový trh s automobily.

Li říká, že NIO EP9 mělo hned od počátku své produkce posunout limity. Má být více než živoucí demonstrací vizí a technických schopností vývoje. Centrála společnosti NIO sídlí v Šanghaji.

Zdroj úvodní fotografie: nio.io

Komentáře (0)

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

Přihlásit se