BMW i8 dobíjení

Němci jsou v rozvoji elektromobility neúspěšní

I přes velké snahy jsou Němci v elektromobilitě neúspěšní. Kvůli nevýraznému rozvoji elektromobility vzrostly meziročně emise přepravního sektoru o 3 % a nevypadá to, že bude splněn cíl 1 milionu elektromobilů v Německu v roce 2020. Nyní se počet registrovaných elektromobilů pohybuje „pouze“ kolem 20 000.

Odborníci se shodují, že pro další rozvoj elektromobility jsou nutné další pobídky.

K tomu, aby bylo Německo do roku 2050 kompletně bez emisí je nutné, aby i přeprava byla postupně elektrifikována. I kvůli tomu byl zaveden cíl milionu elektromobilů registrovaných v Německu v roce 2020.

„Je to ambiciózní projekt, který bude vyžadovat spoustu dalších kroků. Již od představení vládního programu na podporu elektromobility jsou vidět dílčí pokroky,“
Beate Braams, mluvčí německého Ministerstva pro životní prostředí

V ohrožení tak nejsou pouze cíle na počet elektromobilů, ale v návaznosti na to i plánované snížení emisí o 40 procent vzhledem k roku 1990.

Německé přepravní emise mírně stoupají

Emise v přepravním sektoru v posledních dvou dekádách neustále odolávají jakémukoliv snížení. Momentálně jsou mírně vyšší než v roce 1990 a meziročně se jejich objem zvýšil o 3 %. Maria Krautzberger oznámila, že podíl emisí v přepravě na celkových emisích je cca 18 %.

Fosilní paliva v Německu jsou používána pro 98 % energie v přepravě, pouze pro 2 % energie přepravy je využívána elektřina. Tyto dvě procenta navíc z velké části tvoří drážní přeprava, která je u našich západních sousedů téměř celá elektrifikovaná.

Bariéry pro rozvoj elektromobility

Spotřeba energie v přepravě v Německu

Spotřeba energie v přepravě v Německu

I přesto, že mají Němci v nabídce 17 různých modelů elektrických aut, jejich podíl na trhu zůstává malý. Zatímco elektromobilů je kolem 20 000, hybridních automobilů je 108 000 a na fosilní paliva „jede“ 44,3 milionů automobilů.

Dostat se z 20 000 elektromobilů během pěti let na 1 milión je proto obrovská výzva, kvůli které bude muset být odstraněna řada bariér. Bodle Beaty Braams je na cestě k zavedení mnoho pobídek, které by měly rozvoji elektromobility pomoci.

Německo mimo jiné investovalo 1,4 mld. euro do financování výzkumu a vývoje elektromobility, nabídlo daňová zvýhodnění pro kupující a přikázalo státní správě, že 10 % nových automobilů musí být elektrických.

Vše je ale stále o dostatečně rozvinuté infrastruktuře dobíjecích stanic a dojezdu elektromobilů.

Momentálně má Německo 5600 dobíjecích stanic a pro rozvoj bude potřebovat dalších až stovky tisíc dobíjecích míst. Zatím je však problém s technickou jednotností dobíjecích míst, proto se Německo nechce pouštět do masivního rozvoje dobíjecích stanic.

„Ministerstvo pro energetiku nedávno vydalo návrh opatření určeného ke standardizaci dobíjecích stanic, aby vyhovovaly všem druhům elektromobilů.
Beata Braams

Návrh opatření byl předán Evropské komisi a nyní je v notifikační fázi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *