Domů
Elektromobilita
Elektromobilitě se v podání BMW daří, automobilka násobí prodeje

Elektromobilitě se v podání BMW daří, automobilka násobí prodeje

BMW zaznamenalo dvojnásobný růst prodeje elektromobilů oproti loňskému roku. V prvním čtvrtletí se automobilce povedlo dodat 20 000 elektromobilů, především pak do skandinávských zemí. Tahákem prvního čtvrtletí byl model i3. 

Německá automobilka BMW má prozatím jako jedna z mála větší slovo ve světě elektromobility. Svoji pozici upevnila i díky posledním výsledkům, které ukazují na výrazný růst počtu prodaných elektromobilů.

Oproti loňským prodejům v první čtvrtletí, které se pohybovaly kolem 10 000 kusů, se v letošním roce prodeje zdvojnásobily. Velkou měrou se na nárůstu podepsalo především Norsko, známé pro svoji vstřícnost k elektromobilitě. Od uvedení na trh modelu i3 již do Norska směřovalo více než 10 000 kusů tohoto elektromobilu.

BMW i8 test drive

V březnu navíc automobilka rozšířila svoje portfolio o další z plug-in hybridů, do kterého vkládá velké naděje. Uvedení na většinu trhů se totiž dočkal model BMW 530e iPerformance. Dalším plug-in hybridem, nabízeným koncernem BMW, má být MINI Cooper S E Countryman ALL4. Do prodeje by měl vstoupit v červnu tohoto roku.

„Naše modely vykazovaly mimořádně silný růst prodejů, které se pohybovaly kolem 20 000 kusů. Díky tomu jsme na cestě k dosažení cíle prodejů ve výši 100 000 elektromobilů za celý rok.“
Ian Robertson, člen představenstva BMW AG

Ne všem výrobcům elektromobilů se ale s elektromobily daří. Zatímco BMW nebo Tesla je příkladem úspěšných prodejců elektroaut, určitým neúspěchem může být Ford, který ukončil výrobu elektrické verze oblíbeného modelu Focus. Prodalo se ho totiž v Evropě jen 61 kusů.

P90219874_highRes_bmw-south-africa-sta

Obdobný cíl, jako má pro tento rok německé BMW, chystá i společnost Tesla, která by se mohla letos poprvé přehoupnout přes 100 000 prodaných vozů. Již v prvním čtvrtletí se prodeje pohybovaly na úrovni 25 000. Kromě toho automobilku čeká představení nových modelů, kterými budou pick-up a středně velký nákladní vůz.

S dynamickým rozvojem elektromobility, který se dá v následujících letech předpokládat, vyvstává řada otázek. Od růstu spotřeby elektřiny, až po zatížení sítě v obdobích kritických pro nabíjení. O růstu spotřeby elektřiny mluví nejen predikce elektroenergetického sektoru od Operátora trhu s elektřinou, ale i predikce na úrovni EU. Pro ČR se ve scénáři OTE počítá s dodatečnou spotřebou v sektoru elektromobility až 5 TWh.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(20)
Milan Vaněček
18. duben 2017, 11:02

Elektromobilita spojená s fotovoltaikou, v zimě kdy musíte taky topit tak i s kogenerací (zpočátku hlavně z přírodního plynu, za pár desítek let převážně ze synthetického plynu) - to nemá chybu. Směrem na západ od Českých hranic to bude vítězit, přelidněná západní města si to přejí, a na východě ať si děláme to co chceme (spíše budeme dělat to co chce loby jaderníků a "RVHP energetiků").

Jak to říkají Němci, cituji: Lidé u nás zelenou energii chtějí. Vaše sázka na jádro není naše věc."

A největší tlak na elektromobilitu (spojenou s fotovoltaikou) přichází z Kalifornie a Číny. Takže se rýsuje opět dělící čára: bývalé RVHP a na druhé straně ostatní svět.

Petr Závodský
18. duben 2017, 17:02

Asi to neříkají Němci, ale jeden ...

Ještě jednou:

Německo: Rekordní výše poplatků na podporu OZE i její celkové výše pro r. 2017. Letošní rok však přinesl další dva nechvályhodné rekordy, které přímo souvisí se subvencemi OZE, potažmo Energiewende. Jedním je nejvyšší cena elektřiny od znovusjednocení SRN, tím druhým pak podíl regulované složky na ceně elektřiny (81 %, z toho 26 % síťový poplatek a rekordních 55 % daně a odvody). Právě kvůli státním zásahům a regulaci patří ceny elektřiny v Německu v rámci EU k těm nejvyšším, a to i přes významný pokles ceny silové elektřiny. Jen pro zajímavost, daně a odvody (bez síťového poplatku) vzrostly dle Svazu německé energetiky a vodohospodářství (BDEW) od r. 1998 o 294 %. Např. loni tak německé domácnosti zaplatily ihned po těch dánských druhou nejvyšší cenu elektřiny v EU, průmyslové podniky (bez výjimek, které požívají některé podniky) pak dokonce cenu nejvyšší. Vysoké ceny elektřiny snižují konkurenceschopnost německé ekonomiky a podniky dlouhodobě považují hospodářskou politiku (43 %) a ceny energií (32 %) za dvě ze čtyř největších rizik pro hospodářský vývoj.

Milan Vaněček
18. duben 2017, 17:49

Již jsem Vám na to odpověděl pod Vaším jiným příspěvkem.

Martin Pácalt
18. duben 2017, 13:30

Finsko, Švédsko, Británie, Francie také patřily k RVHP? Mimochodem, i to Rakousko mělo 0,5%ní krůček v referendu od své první jaderné elektrárny. Mentalita a přístup k státní energetice nemá tak jasné evropské hranice jako bývalá železná opona.

Milan Vaněček
18. duben 2017, 14:05

Britanie a Francie jsou jaderné mocnosti, již za 2 roky bude Francie jedinou zemí EU s jadernými zbraněmi. Takže tyto mocnosti musí pro rovnováhu sil udržovat jaderný vojenský i mírový potenciál. Ale třeba Francie vidí že bude o třetinu redukovat svoje JE.

Co se týče Finska, to už je jako sever Ruska a Sibiř. Tam se jaderná energetika hodí. Ale když by se jí mohli Finové zbavit jako to chtějí a též realizují Švédové tak by to asi udělali.

Petr Závodský
18. duben 2017, 17:03

A Švédové se zbavují jaderné energetiky. Proč máte potřebu pořád komentovat něco, čemu ale vůbec nerozumíte?

Milan Vaněček
18. duben 2017, 17:47

To není o porozumění problematice, to je informace ze švédské pobočky mezinárodního koncernu Siemens. A jinak čtu zahraniční noviny, vím jak dopadla referenda ve Švédsku....

Vy o tom ve Švédsku rozhodovat nebudete, vy o tom rozhodnete (bohužel) zde v ČR.

Petr Závodský
18. duben 2017, 18:02

Jedna paní povídala.... dejte link, nebo fakta! Nebo žijete v roce 1980?

- Sweden has nine operating nuclear power reactors providing about 40% of its electricity.

- In 1980, the government decided to phase out nuclear power. In June 2010, Parliament voted to repeal this policy. - REFERENDUM JIŽ NEPLATÍ!

- The country's 1997 energy policy allowed 10 reactors to operate longer than envisaged by the 1980 phase-out policy, but also resulted in the premature closure of a two-unit plant (1200 MWe). Some 1600 MWe was subsequently added in uprates to the remaining ten reactors.

- Sweden has a tax discriminating against nuclear power – now about 0.75 Euro cents/kWh, which makes up about one-third of the operating cost of nuclear power. Wind and biomass are subsidised by about three times that. The tax is to be phased out by 2019. - ZASE DOTACE NA OZE A DISKRIMINACE JÁDRA! MŮŽE ZA TO ČEZ?

In January 2014 Vattenfall launched a decade-long public consultation on building new nuclear plants, centred on the Ringhals site where the two oldest units there were expected to close in the mid-2020s. TAKŽE VATENFALL SE CHYSTÁ NA NOU VÝSTAVBU JADEREK. JESTLI JE PODLE VÁS ODKLON OD JÁDRA, TAK MÁTE PRAVDU.

Milan Vaněček
18. duben 2017, 18:23

Máte moc staré informace. (2014). To je ostuda. Nebuďte líný, podívejte se na Google:

Vattenfall halts new nuclear plans as Sweden shifts to RE | Recharge

www.rechargenews.com/.../vattenfall-halts-new-nuclear-plans-as-s...

26. 1. 2015 - Sweden's nuclear watchdog and state-owned utility Vattenfall have stopped all preparations for the construction of new nuclear power plants in ...

Nuclear power phase-out - Wikipedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_power_phase-out

A nuclear power phase-out is the discontinuation of usage of nuclear power for energy ... Belgium, Germany, Spain, and Sweden decided not to build new plants or .... Fukushima accident is a fundamental shift in public perception with regard to how ... In early-October 2016, Swedish electric power company Vattenfall began ...

Milan Vaněček
18. duben 2017, 18:24

Máte staré informace. Posílám Vám odkazy, ale ty se objeví až to schválí administrítor. Naučte se Googlovat.

Petr Závodský
18. duben 2017, 20:38

To že googlujete a čtete wikipedii z Vás odborníka fakt neudělá.

in June 2016 a framework agreement was announced by the Social Democrats, the Moderate Party, the Green Party, the Centre Party and the Christian Democrats, which will see the tax phased out over two years from 2017. It also allows for the construction of up to ten new nuclear reactors at existing sites, to replace plants as they retire.

Josef
18. duben 2017, 13:48

Co se použitelnosti týče , pak i3 rex prostě nemá konkurenci, po ujetí 200km najede benzínový motor a jedete dál. Majitelé ostatních EV musí řešit problematické dobíjení

Jan Veselý
18. duben 2017, 21:43

Četl jsem o problémech s RExem. Spouštění na pár hodin za rok prý není to pravé ořechové pro funkčnost spalovacího motoru. Máte Vaše i3 taky s REx a jaká je Vaše případná osobní zkušenost? Já si do i3 taky kdysi sedl a dost mě překvapila velikost vnitřního prostoru, z venku to tak nevypadá.

Osobně si ovšem myslím, že REx by měl být vyndávací, aby si jej člověk naložil jen na delší štreky a nevozil 90+% času balast. A dealer BMW by jej půjčoval, tak jako dnes dealeři půjčují střešní nosiče, držáky na kola, apod.

Tomas Jirka
19. duben 2017, 13:02

Na i3 jiz sepisujeme test, ale zkusenosti majitele z dlouhodobeho provozu nemame... Budeme radi, kdyz je pak pripojite k clanku :)

Petr
18. duben 2017, 20:22

Sůůůper.

Elektroautomobily nepotřebují drahý dovozový plyn a ropu, a naopak jsou ideálně kompatibilní s Českou elektrosoustavou, která je vnitřně velmi robusní a už nastavená přebytkově zhruba na 1 milion e-aut, plus má ideální jaderný levný noční proud.

Jediné kam bude potřeba do budoucna víc doinvestovat zůstává u velkých měst otázka garážových domů, asi by bylo nejlepší je nechat postavit carsharingovým firmám.

Martin Pácalt
18. duben 2017, 20:51

Pane Vaněčku, to už je minimálně druhý komentář (jenom za dnešek ), kdy reagujete stylem "to je ostuda". Ostuda je vaše čeština. Už asi "158krát" čtu ve vaší větě " Německý" , namísto správného "německý". Další příklad: " Směrem na západ od Českých hranic to bude vítězit" - správně je "českých". Neškolte! Školte se !

Martin Pácalt
18. duben 2017, 20:53

Bohužel v tom nejedete sám.

Petr
19. duben 2017, 11:42

Tak třeba já vím, jak se to píše, ale za prvé je trapné poukazovat na takové chyby v debatě mimo humanistické odbornosti, u lidí co se soustředili ve škole na daleko důležitější věci než dobrou znmku z češtiny a nebo ty, co za psaní sem nejsou na rozdíl od druhých placeni.

Za další já to třeba používal schválně, abych proti sobě vymezil maximálně český a německý postup, ale dobře příště budu raději teda psát "ČESKÝ a NĚMECKÝ".

MP
19. duben 2017, 15:36

1) účelem mojí poznámky byl poukázání na člověka, který se gramatické ostudy dopouští pravidelně (nejde o běžný lidský omyl či překlep) a přitom tady školí jiné,

2) vaše výmluva je trapná. Češtinu umět stačí v nejpoužívanějších základech.

Tomas Jirka
19. duben 2017, 13:04

Na jednu stranu je super, ze prodeje elektromobilu rosotu, na druhu stranu na zakalde zkusenosti z chystanych testu BMW i3 a BMW 225xe moc nechapu proc rostou... :/

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se