Honda uvažuje o výrobě lithiových baterií s pevným elektrolytem

Automobilka Honda uvažuje o vývoji lithiových baterií s pevným elektrolytem pro své elektromobily. Jedná se o další automobilku, které reaguje na rostoucí počet automobilek snažících se vyvíjet výkonné a bezpečné baterie nové generace. Automobilka musí vývoj urychlit, nechce-li zůstat vůči konkurenci pozadu.

Přísnější celosvětové regulace emisí nutí světové výrobce automobilů k přechodu k elektromobilům. Tento, dnes již všudypřítomný trend je ovšem vykoupen potřebou výroby baterií s větší kapacitou, kratším dobíjecím časem a nižšími náklady na samotnou výrobu. Krom těchto čistě pragmatických aspektů je ovšem třeba myslet i na bezpečnost, která má u současných lithiových baterií vzhledem k hořlavosti elektrolytu jisté rezervy. Elektrolyt může například v případě autonehody uniknout a následně začít hořet.

Honda opětovně rozšířila řady automobilek vyvíjejících lithiovou baterii s pevným elektrolytem. V současnosti Honda na vývoji nespolupracuje s žádnou jinou automobilkou, přestože médii proběhla informace o spolupráci na vývoji s automobilkou Nissan, tato informace ovšem nebyla potvrzena.

Rostoucí počet automobilek, zahrnujících například Toyotu a Volkswagen, se již vývojem tohoto typu baterií zabývá. Právě Toyota na začátku tohoto měsíce oznámila, že uvažuje o spolupráci při výrobě nového typu baterií se společností Panasonic kvůli sdílení vysokých nákladů na vývoj.

Vývoj je potřeba značně urychlit

Podle současných plánů Hondy by měly být baterie připraveny k výrobě ve 20. letech toho století. Vývoj baterií je tedy nutné právě v případě Hondy urychlit, nechce-li zůstat pozadu. Ostatní automobilky totiž plánují uvedení mnoha elektromobilů právě ve zmíněném desetiletí.

Autor úvodní fotografie: Matti Blume



Jedna odpověď na Honda uvažuje o výrobě lithiových baterií s pevným elektrolytem

  1. Petr napsal:

    Když budou baterie s pevným elektrolitem vyvíjet desítky středních firem, tak to nic neurychlí, zvlášť pokud do toho půjde každá v tom nezkušená automobilka, tak nejspíš bude výsledkem to samé a jen první obdrží patent.
    Zrovna tohle by spíš měli dělat globální výrobci baterií v podobě dostatečně bohatých 3-5 největších koncernů s podnikovými laboratořemi jako měl Edison či Bell. Kteří pak budou soutěžit na trhu cenou, aby si mohli všichni ostatní od nich za dobrou cenu nakupovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *