
innogy posiluje tým elektromobility, Německo je pro elektrická auta příležitost
K německé společnosti innogy se v rámci posilování působení v oblasti elektromobility připojil jeden z hlavních manažerů divize elektromobility BMW. Od elektromobility si společnost hodně slibuje, plánuje například významnou expanzi v oblasti rychlodobíjecích stanic.
Novou posilou pro innogy je Stefan von Dobschütz, který poslední téměř dva a půl roku řídil divizi elektromobility v BMW. Společně s Elkou Temme, která se elektromobilitě innogy věnuje od loňského prosince, budou tuto divizi řídit. V době, kdy Stefan von Dobschütz působil v BMW, se navíc elektromobilitě mimořádně dařilo, o čemž svědčí poslední výsledky prodejů elektrických BMW.
innogy své záměry v elektromobilitě oznámila již v minulém roce (více v loňském článku zde). Od té doby, kromě dvou zmíněných akvizic v personální oblasti, společnost investovala například do vylepšení technologie na více než 1000 dobíjecích stanicích a projevila zájem o účast na projektu výstavby 400 rychlodobíjecích stanic.
„innogy věří, že elektromobilita je obrovské téma v Německu i celosvětově. Pokud chceme dosáhnout nízkoemisního hospodářství, potřebujeme změnu i v dopravě. Proto věřím, že období elektromobility přichází – a přijde možná dříve, než očekáváme.“
Peter Terium, CEO innogy SE
Potenciální rozvoj elektromobility v Evropě je pro energetické společnosti aktuálně významnou příležitostí. Poslední čísla ukazují, že prodeje elektromobilů stále rostou a s postupným snižováním jejich ceny se dá očekávat výrazný boom elektromobility.

Navíc u společností, mezi jejichž předmět podnikání patří výroba a prodej elektřiny, jde využít synergických efektů, které jsou v době nízkých cen elektrické energie mimořádně lákavé.
Německo elektromobilitu potřebuje k dosažení klimatických cílů
Konkrétně v Německu se v příštích letech může elektromobilita proměnit v obrovskou podnikatelskou příležitost. Již nyní jsou zde vysoké cíle na počet elektromobilů na silnicích do roku 2020 (1 milión, nicméně velice pravděpodobně nebude splněn) a vláda dokonce přispívá na nákup nového elektromobilu až 4000 EUR.
Kromě toho německá vláda rozhodla o vyčlenění 300 mil. EUR na rozvoj dobíjecích stanice a není pochyb o tom, že se společnosti jako innogy budou o tyto finance zajímat.
Další tlak na rozvoj elektromobility ze strany státu se dá i nadále očekávat. Prémie na nákup elektromobilu zatím neplní původní očekávání a navíc emise v oboru dopravy loni meziročně vzrostly. Pro dosažení klimatických cílů proto bude německá vláda nucena jednat i v jiných sektorech, než v sektoru výroby elektřiny, kde je zatím pokles emisí pouze zanedbatelný.
Mohlo by vás zajímat:
Myslím si, že kombinace moderních elektronických vozů, které budou mít potenciál propojit svůj běžný provoz například s chytrým telefonem může být cesta, kterou by se mohli některé automobilky v následujících letech vydat
Tak jasně.
V elektroautech začne Německo při masovém rozšíření těžce narážet na to, že má díky Energiewende jednu z nejdražších elektřin pro jejich pohon na světě.
Takže bude muset podporovat jejich nákup spíš přez zákaz tradičních aut ve městech, ale i elektro ve městech je velmi složité, a vybudovat nabíjecí zastřešená místa nebo parkovací domy ve všech částech města je velmi náročná výstavba na déle než 15 let.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se