Německé automobilky začínají brát elektromobilitu vážně, nabídnou i své luxusní modely

Elektromobily nejsou v nabídkách německých automobilek žádnou novinkou, elektrický pohon se ovšem prozatím vyhýbal luxusním modelům, které by mohly konkurovat úspěšné Tesle Model S a Model X. S tím má být od letošního roku konec. Audi budou následovat VW, BMW, Porsche i Daimler.

Němečtí výrobci automobilů včetně Audi, VW, BMW, Porsche a Daimler, spěchají aby uvedli do výroby své elektrické modely vyšší třídy. Uvědomují si, že budoucí úspěch spalovacího motoru, který je stále velmi ziskový, je ohrožen.

Velká německá města jako Hamburg, Mnichov a Stuttgart zvažují zákaz vjezdu dieselových vozidel do svých širších center. Čína, největší automobilový trh na světě, zavede povinné kvóty prodeje elektrických a hybridních automobilů pro všechny automobilky prodávající své vozy na čínském trhu. V roce 2021 bude uvedena v platnost regulace Evropské unie vyžadující postupné snižování emisí CO2 produkovaných vozidly vyráběných jednotlivými automobilkami.

Německé automobilky již delší dobu pracují na modelech, které mají konkurovat úspěchům, které sbírá kalifornská automobilka Tesla. Na konci letošního léta má z belgické výrobní linky začít sjíždět SUV Audi e-tron se 435 koňmi pod kapotou a dojezdem 500 km. Audi tento model označuje jako game-changer nebo zabijáka Tesly. Elektrické sportovní vozidlo od Porsche bude na trhu od příštího roku a nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Další německé automobilky plánují zavedení celé řady elektrických modelů na roky 2019 a 2020. Volkswagen uvede své modely pro masový trh v roce 2020 počínaje elektrickým hatchbackem i.D, který má být „jako Golf zvenku a Passat uvnitř“, uvádí Herbert Diess, generální ředitel značky VW. Následovat bude SUV a dodávka. BMW představí příští rok elektrické Mini a celou řadu vozidel v roce 2020 včetně elektrického BMW X3. Daimler představí příští rok svojí novou značku EQ, v rámci které uvede v roce 2023 na trh několik elektromobilů.

Minulý měsíc uvedl generální ředitel skupiny VW Matthias Müller, že německá vláda by měla pomoci usnadnit přechod na elektřinu postupným snižováním daňového zvýhodnění pro automobily s dieselovým motorem a přesunout toto financování na podporu elektrických vozidel. Ačkoli environmentální aktivisté tento návrh přivítali, toto odvážné tvrzení údajně vzbudilo negativní ohlasy mezi představiteli ostatních automobilek.

Volkswagen se nyní domnívá, že vznětový boom poškozuje evropský automobilový průmysl více, než mu pomáhá. Automobilka argumentuje, že bez rozsáhlého přechodu na elektřinu německému průmyslu hrozí nebezpečí masivních pokut za znečišťování ovzduší, zatímco levné dieselové motory snižují poptávku po elektrických vozidlech.



Jedna odpověď na Německé automobilky začínají brát elektromobilitu vážně, nabídnou i své luxusní modely

  1. Tomas Jirka napsal:

    Audi Q7 a Q8 e-tron vypadaji moc hezky, BMW i5 taktez, Porsche Misson E a zatim jen hybridni Panamera. Jak parametry, tak designem.

    Myslim, ze se smraka k velmi zajimave konkurenci bozske Tesle – bez problemu s kvalitou 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *