Německo, které je v největším evropským automobilovým trhem, zaostává v rozšiřování podílu elektromobilů v porovnání s mnohem menšími trhy v Nizozemsku a severských zemích. Německá vláda proto zvýšila pobídky pro elektrická vozidla a nabíjecí stanice, které jsou považovány za klíč k úspěšnému masovému zavádění elektromobilů.
Od počátku března německé ministerstvo dopravy zahájilo režim podpory ve výši 300 milionů eur na instalaci sítě 15 000 nabíjecích stanic do roku 2020. Rok 2020 německá vláda stanovila jako milník, ve kterém chce dosáhnout jednoho milionu elektromobilů na silnicích.
Jednou z podmínek pro dosažení státního financování je obchodní zajištění toho, že elektřina pro nabíjecí stanice pochází z obnovitelných zdrojů energie.
Podle agentury Platts jen společnost E.ON do této doby podala žádosti na více než 700 nabíjecích stanic. Většina žádostí byla podána prostřednictvím regionálních síťových společností E.Onu – Avacon, Bayernwerk, E.DIS a Hansewerk. Tyto regionální společnosti budou ve většině případů spolupracovat v rozvoji nabíjecí infrastruktury přímo s městy.
Elektromobita novým bojištěm evropských energetických společností
Služby pro elektromobily se nyní staly novým bojištěm pro evropské energetické společnosti. Minulý týden francouzská Engie oznámila akvizici největšího hráče v nabíjecí infrastruktuře pro elektromobily, amsterdamskou společnost EV-Box s více než 40 000 nabíjecími stanicemi ve více než 1000 městech zejména v oblasti severozápadní Evropy.
Díky této akvizici Engie předskočí své německé konkurenty v počtu instalovaných nabíjecích stanic v Evropě. Innogy dosáhla prozatím 5 400 dobíjecích stanic, zejména na německém trhu. E.ON momentálně vlastní 2 500 dobíjecích míst, zejména v severském trhu, prostřednictvím spojení s dánskou společností CLEVER.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.