elektromobil nabíjení

V Německu probíhá závod o zajištění dotací pro nabíjecí stanice

Německo, které je v největším evropským automobilovým trhem, zaostává v rozšiřování podílu elektromobilů v porovnání s mnohem menšími trhy v Nizozemsku a severských zemích. Německá vláda proto zvýšila pobídky pro elektrická vozidla a nabíjecí stanice, které jsou považovány za klíč k úspěšnému masovému zavádění elektromobilů.

Od počátku března německé ministerstvo dopravy zahájilo režim podpory ve výši 300 milionů eur na instalaci sítě 15 000 nabíjecích stanic do roku 2020. Rok 2020 německá vláda stanovila jako milník, ve kterém chce dosáhnout jednoho milionu elektromobilů na silnicích.

Jednou z podmínek pro dosažení státního financování je obchodní zajištění toho, že elektřina pro nabíjecí stanice pochází z obnovitelných zdrojů energie.

Podle agentury Platts jen společnost E.ON do této doby podala žádosti na více než 700 nabíjecích stanic. Většina žádostí byla podána prostřednictvím regionálních síťových společností E.Onu – Avacon, Bayernwerk, E.DIS a Hansewerk. Tyto regionální společnosti budou ve většině případů spolupracovat v rozvoji nabíjecí infrastruktury přímo s městy.

Elektromobita novým bojištěm evropských energetických společností

Služby pro elektromobily se nyní staly novým bojištěm pro evropské energetické společnosti. Minulý týden francouzská Engie oznámila akvizici největšího hráče v nabíjecí infrastruktuře pro elektromobily, amsterdamskou společnost EV-Box s více než 40 000 nabíjecími stanicemi ve více než 1000 městech zejména v oblasti severozápadní Evropy.

Díky této akvizici Engie předskočí své německé konkurenty v počtu instalovaných nabíjecích stanic v Evropě. Innogy dosáhla prozatím 5 400 dobíjecích stanic, zejména na německém trhu. E.ON momentálně vlastní 2 500 dobíjecích míst, zejména v severském trhu, prostřednictvím spojení s dánskou společností CLEVER.



4 odpovědí na V Německu probíhá závod o zajištění dotací pro nabíjecí stanice

  1. Milan Vaněček napsal:

    Všimněte si že podporu v Německu dostanou jen nabíjecí stanice napájené z OZE. Takže elektromobilita v Německu=konec znečištování ovzduši provozem automobilů

    • Josef napsal:

      Chápu ,že energetika není Vaše silná stránka , ale s tento příspěvek se Vám vyloženě nepovedl. OZE mají přednostní výkup , takže nebude vyrobeno nic na víc. A to , že je energii „odebere“ právě nabíjecí stanice je pouze papírová záležitost a demagogie zelené ideologie. Funguje to podobně jako filtr jaderné energii z Temelína prodávaný v Rakousku…

      • Milan Vaněček napsal:

        Může to být „papírový přístup“ ala „chytrá horákyně“ nebo reálný přístup Elona Muska ( pusťte si nějaké jeho poslední video) či Německý přístup dlouhodobý (likvidace dodávek z JE do 2022 a z uhlí do 2050). Každý stát (třeba Kalifornie, Německo či ČR) se rozhodne podle svého. Ale v dlouhodobém horizontu rozhodne ekonomika a technický pokrok.

      • Martin Hájek napsal:

        Nejde jen o zelenou ideologii. Podle poslední úpravy směrnice OZE je elektřina v elektromobilech započítávána do zelených cílů s docela pěkným koeficientem. No a protože Německo zelený cíl neplní, tak zoufale potřebuje alespoň část zelené elektřiny takto pronásobit, aby mohlo vykázat, že cíl byl splněn, jelikož opak by byl politickou porážkou Energiewende. Co na tom, že se nějaká zelená energie započítá dvakrát… A pak že my jsme národ Švejků. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *