Představení Tesla Model 3 v Los Angeles, zdroj: teknikensvarld.se

Po problémech s brzdami Modelu 3 šly akcie Tesly opět dolů, řešením bude aktualizace softwaru

Po nedávno reportovaných problémech s brzdovým systémem sedanu Tesla Model 3 v magazínu Consumer Reports Elon Musk slíbil, že dojde k nápravě a brzdy budou softwarově na dálku opraveny. Jedná se o další z přešlapů ostře sledované společnosti. Tento problém způsobil další pokles akcií Tesla Motors.

Recenze prestižního magazínu Consumer Reports odhalila krom mnoha pozitiv i několik zásadních nedostatků. Jedním z nejkritičtějších je nedostatečná síla brzd. Brzdový účinek nedosahuje ani úrovně velkého pick-upu. Tento ortel je další nepříjemností pro Elona Muska, který již teď čelí mnoha problémům, ať už se jedná o tlaky veřejnosti kvůli mnoha nehodám, či problémy s výrobou a financemi společnosti.

Pokud ovšem bude u všech vozidel na dálku proveden softwarový update brzd, magazín provede rád test automobilu opakovaně.

Údajně se jedná o problém u prvních verzí auta

Musk se nechal rovněž slyšet, že testu byla podrobena předchozí verze vozu a že u novějších modelů byly tyto problémy již opraveny. U modelů, které tento neduh trápí, by mělo být řešení vypuštěno během několika málo dní. Po tomto zásahu by měl vůz brzdit ještě lépe, než se uvádí ve specifikaci.

Společnost obecně řeší updaty veškerého software bezdrátově. Takzvaný over-the-air (OTA) systém posílá update ke všem vozům naráz bez nutnosti fyzické návštěvy autoservisu.

Kvůli této záležitosti došlo v úterý k poklesu cen akcií Tesly o 3,3 %.

Produkce Modelu 3 začala již v červenci minulého roku, nicméně je brzděna úzkými hrdly ve výrobě, které se v současnosti snaží Tesla odstranit. Do konce června společnost plánuje vyrábět pět tisíc vozů týdně.



4 odpovědí na Po problémech s brzdami Modelu 3 šly akcie Tesly opět dolů, řešením bude aktualizace softwaru

  1. Petr napsal:

    Jo, jenže pak se prohloubí další známý problém 3, že se brzdové destičky ještě rychleji odporoučí docela.

    • Petr napsal:

      Když si nadšený kupec zajde na okruh vyzkoušet inzerované parametry T3, tak brzdy dodře klidně i za pouhou půl hodinu.

      Je to konstruované spíš jak pro důchodce, kteří u elektroaut nemusí používat brzdy skoro vůbec, tak se pak hlavně klade při konstrukci kotoučových brzd důraz na to, aby nerezivěly a nezatuhly.

    • Lubos napsal:

      Uz ste niekedy soferoval Elektromobil? O akych dostickach sa tu bavite, Elektromobily opotrebuju brzdy daleko menej nez spalovaky. V clanku sa hovori o SW update a vy tu fabulujete o HW probleme. Ja sliapem na brzdu len pri dobrzdovani na 0 alebo pri nepredpokladanej udalosti, inak je rekuperacia dost silna na bezne jazdenie bez brzd. Skor clovek musi obcas naschval sliapnut na brzdy aby trosku zbrusil hrdzu na diskoch, tak z estetickeho ako aj bezpecnostneho hladiska.

  2. Vinkler napsal:

    Jistě, ono správně nastavit účinnost rekuperace a ztráty třením při brzdění destičkami není jednoduché. Brzdit destičkami jako u standardních vozů, kde se nehledí na účinnost je spolehlivější, ale……

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *