Tesla chce montovat své vozy i v Číně, vysokým clům se ale nevyhne

Výrobce elektromobilů Tesla potvrdil, že jedná s místní vládou Šanghaje o možnosti vybudovat v regionu svou továrnu. Tesla by musela platit 25% daň z postavených aut, ale produkční náklady by se mohly snížit. Snahy o novou továrnu jsou důsledkem produkčních problémů Tesly, která má doposud jedinou továrnu, a to v Kalifornii.

V Číně, jež je v současnosti největším trhem s automobily, je uvaleno 25% clo na prodej automobilů dovážených ze zahraničí. Čína zároveň doposud neumožnila zahraničním výrobcům automobilů vybudovat v zemi výrobci plně vlastněnou továrnu.

Tesla nicméně chtěla na čínský trh proniknout bez možného kompromitování své nezávislosti či duševního vlastnictví, proto zřejmě jednání začala až nyní, kdy čínská vláda zvažuje umožnění budování továren v zóně volného obchodu v Šanghaji, které by plně vlastnily automobilky. Důvodem je snaha podpořit větší výrobu elektromobilů a hybridů, jež čínská vláda nazývá „novými energetickými vozidly“, a splnit tak ambiciózní kvóty prodeje.

Tesla by stále musela platit clo z aut postavených v zóně volného obchodu, ale mohla by v Číně snížit své výrobní náklady. Tesla údajně se Šanghají již dohodu o možném vybudování továrny v šanghajské zóně volného obchodu uzavřela. Tato informace ale není Teslou potvrzená.

Tesla Model 3. Ilustrační foto.

Produkční problémy Tesly

Elon Musk, CEO Tesly, řekl, že společnost bude potřebovat výrobní centra pro vozidla i baterie v Evropě a v Asii. Tesla se totiž potýká s produkčními problémy v její jediné továrně ve Fremontu v Kalifornii. Tyto problémy, týkající se zejména výroby nového Modelu 3, byly údajně způsobeny nedodáním potřebných komponentů některými dodavateli.

Přestože se Tesla snaží o intenzivní výrobu Modelu 3, automobilka veřejně přiznala, že kvůli produkčním překážkám v letošním třetím kvartálu vyrobila pouze 260 vozidel místo 1500 původně plánovaných. Přesto společnost očekává velmi strmý nárůst produkce tohoto modelu na 5000 vozidel týdně do konce letošního roku.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *