Domů
Elektromobilita
Tesla ohlásila rekordní ztrátu za rok 2017 a plány na rok 2018

Tesla ohlásila rekordní ztrátu za rok 2017 a plány na rok 2018

Společnost Tesla vydala zprávu, ve které hodnotí své hospodaření za poslední čtvrtletí a celý rok 2017 – obě období se vyznačují značnou ztrátou, což sice pro Teslu není překvapivé, nicméně tentokrát dosáhla ztráta rekordní výše. Kvůli problémům s produkcí Modelu 3 není zatím automobilka schopna plnit své původní cíle, i tak za minulý rok dodala rekordní počet nových elektromobilů. V tomto roce se pak Tesla chystá kromě rozjezdu výroby Modelu 3 začít s plánováním nového crossoveru a v oblasti energetických řešení nadále rozvíjet solární a bateriové systémy.

Americká společnost Tesla minulý týden zveřejnila výsledky svého hospodaření za poslední čtvrtletí roku 2017, ve kterém vytvořila rekordní ztrátu ve výši 675,4 milionů dolarů (téměř 14 miliard korun). Za celý rok 2017 pak Tesla vykázala ztrátu skoro 2 miliardy dolarů (přes 40 miliard korun). Na druhou stranu Tesla za poslední tři měsíce minulého roku dodala rekordní množství svých elektromobilů, konkrétně 29 967, na čemž měli téměř 95% podíl Model S a Model X.

Celkem automobilka v roce 2017 dodala svým zákazníků 101 027 elektromobilů, ve srovnání s tím se zdají loňské plány na roční produkci půl milionu kusů Modelu 3 značně nerealistické. Nově společnost v roce 2018 předpokládá výrobu 100 tisíc kusů Modelu S a Modelu X a svůj roční cíl pro Model 3 nezmiňuje.

Automobilku stále trápí potíže s výrobou dostupného Modelu 3 – z původně plánovaných cca 4 tisíc kusů jich ve třetím čtvrtletí Tesla dodala méně než polovinu. Dle dřívějších očekávání měla výroba Modelu 3 dosáhnout 5 tisíc aut týdně do konce roku 2017. Nově automobilka předpokládá dosažení produkce ve výši 2,5 tisíce kusů za týden do konce prvního čtvrtletí a splnění mety 5 tisíc automobilů týdně do poloviny roku 2018.

V roce 2017 Tesla rozšířila svou síť nabíjecích stanic supercharger o 338 nových nabíjecích stanic, celkem tak disponuje už 1 128 stanicemi po celém světě, což by jí mělo pomoci spolu s Modelem 3 k masivnímu rozšíření elektromobility. Prodeje Modelu 3 pak budou také hrát zásadní roli v ziskovosti superchargerů.

Tesla Model Y

Generální ředitel Tesly Elon Musk při středeční telekonferenci uvedl, že společnost začne s investicemi do vývoje nového crossoveru s názvem Model Y do konce tohoto roku a detailní plány společnost zveřejní za tři až šest měsíců. Automobilka by se s novým crossoverem dostala do nového, rychle rostoucího segmentu automobilového trhu. Musk při odhadech produkce nešetří optimismem – cílit by Tesla mohla na výrobu 1 milionu kusů Modelu Y ročně.

„Při výrobě Modelu Y využijeme znalostí, které jsme se naučili u Modelu 3 a řekneme si jak navrhnout něco, co bude snadné vyrábět, a ne jen pouze jak to vyrábět,“ dodal Elon Musk.

Energetická řešení na vzestupu

Kromě elektromobility se Tesla zaměřuje také na energetická řešení pro domácnosti i průmysl a v roce 2018 plánuje kromě jiného postavit třikrát více akumulační kapacity než v roce minulém. Největším úspěchem v této oblasti pro Teslu bylo zprovoznění největšího bateriového úložiště v Austrálii s kapacitou 129 MWh, kromě čehož společnost prodala ve čtvrtém čtvrtletí jednotky s akumulační schopností dalších 143 MWh.

K bateriovým systémům nabízí Tesla také solární instalace – s nejnovějším produktem ve formě solárních střešních tašek, které by po náběhu výroby v Gigafactory 2 mohla instalovat domácí elektrárny až na 150 tisíc domů za rok.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(2)
mykanec
15. únor 2018, 18:40

Nějak se nemohu zbavit pocitu, že je propastný rozdíl mezi opravdovou "ztrátou" a investicemi do dalšího rozvoje firmy.

Nepíšete též články na autoforum.cz?

Jan Veselý
15. únor 2018, 20:32

Pak ještě přijdou "matematičtí experti" s trojčlenkou a spočítají kolik Tesla tratí na jednom prodaném voze.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se