Tesla plánuje navýšit produkci Modelu 3 na 6000 kusů týdně

Společnost Tesla plánuje do konce června navýšit produkci svého Modelu 3 na 6000 vyrobených kusů za týden. Cílem je naplnění plánu produkce 5000 kusů za týden. Elon Musk přiznává, že jedním z důvodů současných problémů v produkci bylo jeho podcenění člověka jako pracovní síly a přenechání práce strojům.

Tesla potřebuje navýšit produkci kvůli rychlejšímu uspokojování poptávek a potřebnému zisku kvůli udržitelnosti své produkce. Společnost navýší výrobní kapacitu mimo jiné tím, že přidá směny na montážní lince, výrobě karoserií a v lakovně.

Zprávě přišla od Elona Muska den po dočasném pozastavení produkce Modelu 3. Údajně se jedná o plánovanou odstávku. V tomto roce již jedna pauza byla, a to v únoru. Cílem těchto odstávek je vylepšení automatizace a hledání úzkých míst výroby, které produkci zpomalují.

Pozastavení výroby kvůli další optimalizaci výrobního procesu

„Zastavíme produkci na tři až pět dní, kdy implementujeme rozsáhlá vylepšení. Po tomto zásahu by měla produkce Modelu 3 v příštím měsíci dosáhnout 3000 až 4000 vyrobených kusů za týden,“ říká Elon Musk.

Rovněž dodává, že další vylepšení budou následovat ke konci měsíce května. Po této intervenci by měla od června týdenní produkce atakovat 6000 vyrobených kusů týdně.

Investoři bedlivě sledují, jestli bude Tesla schopna plnit své dlouhodobé závazky vůči zákazníkům. Úspěšnost Modelu 3 je pro budoucí ziskovost automobilky klíčová.

Elon Musk rovněž připustil, že nadužívání robotů pro produkci Modelu 3 vedlo k větší komplexitě a s tím souvisejícím zpožděním. Přiznává, že přílišná automatizace nebyla správnou cestou a že není radno lidské zdroje ve výrobě podceňovat.



11 odpovědí na Tesla plánuje navýšit produkci Modelu 3 na 6000 kusů týdně

  1. Petr napsal:

    Bude muset holt zvednout pořádně platy odborným dělníkům, a přestat se tolik spoléhat na nezkušené Mexičany.
    Třaba jako bonus pak ta auta budou konečně i líp lícovat.

  2. Martin Hájek napsal:

    Musk je sice vizionář, ale nezvládá základní řemeslné techniky autoprůmyslu. Ono i to jeho skvělé auto je pořád piksla plechu se spoustou mechanických částí a dílů. Normální automobilka už by byla dávno v bankrotu, protože by jí zákazníci nikdy neodpustili takové excesy. Pokud se Musk rychle nesrovná, tak v tom bankrotu bude také, protože konkurence rychle sílí a jeho zákazníky brzy přestane bavit být v nějakém pořadníku. Dávám mu tak půl roku.

    • Jajek Vetr napsal:

      Jiste soudruhu! Tvoje noje schade je urcite lepsi… ale jiz vice nez 20 let opakuji takovym podobnym: „To ze 1/2 naroda jezdi ve sr**ce – to z ni nikdy dobre auto neudela….“ AMEN!

    • Vláďa napsal:

      Obyčejná Fábie vydrží zimu bez velkého ježdění. Jak dlouho Muskovo vynález je schopen plného výkonu s plným dojezdem po posledním nabytí před zimou (natankování do plna)?

      • Carlos napsal:

        Skočte si na Hybrid cz a vyhledejte si články o provozu Tesel v Norsku. Eventuálně zkuste tento kanál youtube. com/channel/UCG1QcV31eoSaX4rE8avQL4A

        • Vláďa napsal:

          A proč mám někam skákat když je Vám to jasné – neumíte nebo nechcete odpovídat?

          • Carlos napsal:

            Protože jsem ten článek četl tak před rokem. Dal jsem Vám tam adresu kanálu jednoho Nora, který je „recenzováním“ Tesel a dalších EV známý, první video co tam máte, je právě o zimním provozu, redukce dojezdu asi 20%

          • Vláďa napsal:

            Tak že redukce dojezdu platí obecně po jaké době?

          • Carlos napsal:

            Toto je rozdíl dojezdu léto/zima, takže je tam nějaká spotřeba na topení a ohřev baterie, což myslím z Tesly zrovna je, navíc s teplotou se mění kapacit mírně. Na degradaci baterií podle nájezdu máte tady celkem pěkné klikátko: teslarati. com/how-long-will-tesla-battery-last-degradation/ Vypadá to že ještě po 100k mil máte přes 90% dojezdu.

      • Báďa napsal:

        Tak znova pro jelita:
        Ze srač.y nikdy kvalitní vůz nebude, ani když ji někdo nechá celou zimu v garáži „bez velkého ježdění“ a bude si ho nad ní leštit. Malé překvapení – v závislosti na teplotě v garáži je možné, že se Fóbie nerozjede, ani dokonce nenastartuje. Vemu-li stejně ujetý příklad z opačného konce a teplotu -40 stupňů. Ale jo Vláďo, nemáš na auto, tak to normální je prostě špatné.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *