Tesla Model S při západu slunce. Zdroj: HybridCars.com

Tesla po smrtelné nehodě na Floridě po uhašení dvakrát opětovně vzplanula

Tesla Model S účastnící se autonehody při vysoké rychlosti na Floridě dne 8. května 2018 po zásahu hasičů začala dvakrát opětovně hořet. V úterý to ve své zprávě sdělil Úřad dopravní bezpečnosti. Množství těchto incidentů se hromadí, zatím však naštěstí nemají na svědomí žádnou újmu na zdraví nad rámec samotných nehod.

Ve zprávě bylo uvedeno, že vůz se pohyboval rychlostí 187 kilometrů za hodinu v okamžiku, kdy narazil do kovového světelného sloupku. Vůz byl při zásahu hasičů celý v plamenech a uhašen byl za použití přibližně 1000 litrů vody a pěny.

Při odstraňování následků nehody vůz ještě dvakrát samovolně vzplanul. Přesněji řečeno došlo dvakrát k opětovnému samovznícení baterie. Uhašení bylo v obou případech velmi snadnou a rychlou záležitostí.

Tesla se odmítla k reportu vyjádřit, nicméně se nechala slyšet, že vzplanutí je v případě vozů s benzínovým agregátem daleko pravděpodobnější. Při březnové autonehodě v Kalifornii došlo k opětovnému vzplanutí baterie dokonce až pět dní po nehodě.

Součástí vyšetřování následků nehody zahrnovalo i prozkoumání postupů, které byly k hašení použity. Dále byl zkoumám postup uložení zbytků vozu po autonehodě.

Podle Tesly je baterie stále bezpečnější než nádrž plná benzínu

Tesla řekla, že baterie automobilu je zřídka znatelněji poškozena a bateriový systém je navržen tak, aby se případný požár šířil pomaleji, než je tak tomu v případech konvenčních automobilů s benzinovým motorem. Elon Musk si stojí za tvrzením, že automobil s baterií je z tohoto hlediska bezpečnější než vůz, ve kterém je nádrž plná hořlavé kapaliny.

Množství případů, kdy došlo po nehodě k vzplanutí baterie, se hromadí. Krom incidentů s bateriemi je ve vyšetřování několik případů špatného vyhodnocení situace autopilotem.



8 odpovědí na Tesla po smrtelné nehodě na Floridě po uhašení dvakrát opětovně vzplanula

  1. Jiří napsal:

    Doplním, že ten mladík (18 let) jel se svojí Teslou od tatínka touto rychlostí na silnici s limitem 30 mil/hod. (48 km/hod.), tedy překročení limitu o 140 km./hod.

  2. Jan Veselý napsal:

    Jo, baterie hoří a prskají. Benzín hoří a vybuchuje.

    • Petr Hariprasad Hajič napsal:

      Zřejmě ale jde o řešitelný problém, nebo přesněji, o minimalizaci takových případů. Rozhodně se zatím nestalo, že by baterie vybuchla, jak se to děje u některých mobilů. Píšu níže.

  3. energetik napsal:

    Je zvláštní že ti naši hasiči se prý bojí hasit vypnuté fotovoltaiky a to i v noci, ale auto s akumulátorem cca 600V bez problémů vodou a pěnou uhasí.

    • Peppa napsal:

      Důležité jeto slůvko PRÝ.
      jedna paní povídala

    • Petr Hariprasad Hajič napsal:

      Viděl jsem nějaký pořad, kde firurína čůrala na kolej (trolej), kde bylo cca 5000V. Měřila se vodivost. Byla prakticky nulová, Rozhodně pod hodnotou, která by byla nějak nebezpečná. Jde o to, že proud vody, se okamžitě turbulentně rozptyluje, vznikají vzduchové kapsy, které výrazně zvětšují odpor. Při dostatečné vzdálenosti od objektu se prakticky nemůže nic stát. Po chvíli už je stejně všechno vyzkratované. Aby byla nějaká šance na zranění, musela by být vzdálenost extrémně malá, nebo proudění by muselo být lineární. Obojího se dá dosáhnout, ale na lineární proudění jsou potřeba speciální čerpadla a trysky, takže to vylučuji, a na odstup budou nějaké tabulky.

  4. Petr Hariprasad Hajič napsal:

    Podle pana a Procházky(HE3DA) je problém v separátoru, který se při vyšší teplotě smršťuje, takže nedrží tvar a také dochází k perforaci. Zřejmě je to řešitelný problém. Alespoˇm Procházka tvrdí, že to vyřešené má. Viděl jsem ma videu, jak ničil vlastní baterii, kromě zakouření se opravdu nic nevzňalo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *