Tesla Model S při západu slunce. Zdroj: HybridCars.com

Tesla pokračuje v dalším megaprojektu, začíná s náborem do své Gigafactory v Šanghaji

Tesla začíná s náborem zaměstnanců pro svou novou továrnu v Šanghaji. Na webových stránkách jsou již vypsány volné pozice, přestože od podepsání dohody o produkci elektromobilů v Číně uplynul pouhý měsíc. Jedná se o kontrakt v hodnotě dvou miliard dolarů. Podle aktuálních vizí by tam měla Tesla pokořit metu milionu vyrobených vozů ročně již v roce 2020.

Na základě informací na stránce Tesla obsazuje momentálně kolem 20 pozic a toto číslo neustále roste. Mezi vypsanými pozicemi zde máme i návrháře architektury a finančního ředitele pro Gigafactory v Šanghaji. Tato továrna by měla produkovat jak elektromobily, tak i baterie.

Většinou se jedná o pozice seniorní vyžadující minimálně 6 let praxe v příslušném odvětví. Tesla momentálně na tuto situaci v médiích nereaguje.

Vypisování pozic začalo v neděli, ale z čínské strany došlo k šíření této informace na veřejnost až v úterý.
Tesla podepsala s šanghajskými představiteli dohodu k výstavbě první továrny mimo území Spojených států amerických. Tímto krokem by mělo dojít ke zdvojnásobení výrobní kapacity.

Automobilka plánuje spuštění výroby prvního vozu dva roky po zahájení výstavby továrny. O dva až tři roky později by produkce měla pokořit metu půl milionu vyrobených aut ročně.

Ambiciózní projekt podpoří finančně i Čína. Analytici jsou rozpačití.

Výstavba továrny by měla stát dvě miliardy dolarů. Investice bude podpořena i ze strany Číny.

Plány Elona Muska jsou jako obvykle ambiciózní. Výše zmíněné termíny a čísla totiž praví, že produkce automobilky by měla v roce 2020 činit jeden milion vyrobených kusů. Podle mnoha analytiků se jedná o utopické představy.

Pozice jsou vypsány i v angličtině, tudíž se předpokládá nábor i mimo Čínu.



8 odpovědí na Tesla pokračuje v dalším megaprojektu, začíná s náborem do své Gigafactory v Šanghaji

  1. loudil napsal:

    Vyrábět roku 2020 – 1 000 000 elektromobilů v továrně, kde se zatím ani nekoplo do základů ,to se mi zdá šibeniční tempo i pro Čínu ,kde se dnes pracuje třikrát rychleji jak v Evropě či USA. I když se v Číně dá postavit hotel o 57 patrech za 19 dní, přesto termínu nevěřím.

    https://www.youtube.com/watch?v=N6f_sayw0mM

    https://www.youtube.com/watch?v=Ps0DSihggio

    https://www.youtube.com/watch?v=AhLk7L1B_fE

  2. loudil napsal:

    Čína je obrovský automobilový trh. Nejen pro naše Škodovky je Čína největším trhem. Letos se například Čína zatím podílí 30 % na globálním prodeji luxusní značky Mercedes-Benz. Občané v Číně si za 7 měsíců 2018 zakoupili zhruba 400 000 nových Mercedesů. Meziroční růst prodejů + 15 %. O automobily Tesla tedy bude myslím zájem. Budou vyráběny přímo v Číně, tak se jich Trumpova válka cel nebude týkat.

    http://www.chinadaily.com.cn/a/201808/07/WS5b690d1ea3100d951b8c90a0.html

    https://www.youtube.com/watch?v=qiGQm7oB7y0

  3. Martin Hájek napsal:

    A z čeho chce MUSK tu gigantickou expanzi financovat, když má stále výrazně záporné provozní cash-flow a nechce vydávat nové akcie? Že by úvěrem? Je to celé volaaké čudné…

    • Jan Veselý napsal:

      Tesla právě dokončila produkční skok, kdy během půl roku navýšila produkční kapacitu 3.5x, to stálo spoustu peněz. Teď mají v plánu na druhé pololetí zvolnit v investicích, aby vykázali v dalších dvou kvartálech zisk. Cílem je všem „chytrákům“ zavřít hubu a shorterům pustit žilou. Pak je čeká další velká expanze, zákazníci chtějí i elektrická SUV, pickupy, trucky i malé vozy. A budou stavět fabriky v Číně a v EU.

  4. loudil napsal:

    Uvidíme jak věc dopadne. V Číně je možné všechno, je to země , kde zítra již znamená včera. Budeme si muset zvyknout, že čínské automobily budou dobývat svět, asi jako kdysi japonské a po nich korejské. Nyní přijdou čínské. Po roce 1960 jsme se smáli značce Toyota, po roce 1980 zase značce Hyundayii. Nikdo je neznal, byly jen k smíchu. Už se nesmějeme. Čínská soukromá automobilka Geely koupila švédské Volvo a napumpovala do něj 11 mld. USD, nyní zase kupuje britský zkrachovalý Lotus. Z něj chce postupně vytvořit své -„čínské Porsche“. Budeme si muset zvykat na novou realitu. Bez USA se už brzy obejdeme, bez Číny nikoli.

    • Martin Hájek napsal:

      A nebyl náhodu zemí, kde zítra již znamená včera, Sovětský svaz? A jak tak koukám, na mapě už nějak není…

    • Jan Veselý napsal:

      Máte pravdu v tom, že v Číně se teď dějí stejné věci, jako se děly předtím v Koreji, Japonsku, … A skončí to tam úplně stejně jako v Koreji nebo Japonsku, naučí se dělat věci pořádně a ekonomicky doženou skupinu již bohatých zemí. Tím pro ně skončí ta lehčí část. Protože potom budou muset sami zkoušet nové věci a prošlapávat cestičky, ne jen dělat to samé jako bohatí jen levněji. A budou řešit úplně stejné společenské a politické problémy. Já nejsem svině, proto jim to přeju. Přeju jim stejnou životní úroveň jako u nás. A tak jako Japonci či Korejci nezlikvidovali italské, francouzské, německé či americké automobilky, nezlikvidují je ani Číňané, jen zvýší konkurenci a to je pro mě, jako pro zákazníka, dobře. To, že USA intenzivně pracují na tom přestat být jedinou supervelmocí je očividné, ale rozhodně to neznamená, že upadnou v bezvýznamnost. Svět se opět vrátí to reality „koncertu mocností“, jako v historii už mockrát.

      • loudil napsal:

        Tak s tím můžu souhlasit, bude se to tak vyvíjet. Jen hajzlík by opravdu nepřál 1.400 milionům velmi pracovitých lidí, aby také mohli zbohatnout na naši úroveň. Čína zároveň obohacuje světovou ekonomiku i politiku zcela novým fenoménem , a to tím, že lidé pro své rychlé bohatnutí i spokojenost vůbec nepotřebují liberálně demokratický systém Evropy či Severní Ameriky. Prudce bohatnout a být spokojený lze i v jiných , centrálně řízených politických systémech. Pro naše politology a politiky je to zcela nový poznatek, ovšem vůbec nic s tím nenadělají, možná jen budou muset přepsat své učebnice. Díky Číně máme novou zkušenost, miliarda lidí tam fantasticky zbohatla i bez systému liberální demokracie s více politickými stranami.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *