7481166880_926b9bee8d_k

Volkswagen zřejmě plánuje masovou výrobu elektromobilů

Poslední dobou se automobilka Volkswagen snaží očistit od loňské aféry spojené s klamavou prezentací měření emisí vznětových motorů. Tato snaha je poslední dobou zejména spojená se zaměřením se na rozvoj elektromobility. Současnou výzvou je údajně zahájení sériové výroby prvního elektromobilu pro běžný trh, který by se měl chlubit velkou dojezdovou vzdáleností.

Zamýšlený ambiciózní model má být souputníkem vozů Tesla Model 3 a Chevy Bolt koncernu GM. Prozatím nebyly odhaleny žádné konkrétní ceníky, v současnosti tedy zatím nelze vyhodnotit konkurenceschopnost vozu.

Panuje samozřejmě určitá skepse ohledně ochoty společnosti Volkswagen uvést v blízké budoucnosti na trh takovýto model. V rámci rehabilitace automobilky tento krok ovšem vůbec nelze vyloučit, čímž zůstává vážnost tohoto úmyslu stále otevřena.

Dojezd až 300 km na jedno nabití

Podrobnější informace přináší server Autoblog:

Užití technologie 48voltového systému napájení přístrojů může reálně vést k dojezdu přinejmenším 300 kilometrů na jedno nabití. Bezejmenný automobil, který je součástí inovačního plánu propagovaného novým generálním ředitelem společnosti Volkswagen, Dr. Herberem Diessem, má být dalším z krůčků vedoucích k vylepšení image společnosti.

Dr. Diess chce společnost do světa automobilismu zapsat jako prvního sériového producenta běžně dostupného vozu a ačkoliv má vůz sdílet mnoho využitých technologií s nadcházející osmou generací modelu VW Golf, má toho dosáhnout při nižší ceně. Přestože zatím není jasné, bude-li se jednat o sedan, nebo hatchback, vůz bezpochyby nabídne originální desing a zřejmě vyšší dojezdovou vzdálenost než VW e-Golf.

Prozatím je rovněž nejasné, hodlá-li společnost předstvit tento elektromobil před, nebo až po uvedení nové generace e-Golfu, která má být představena rámcově v roce 2018.

Zdroj úvodní fotografie: spencer cooper

Zajímáte se o energetiku?

Nenechte si uniknout to nejzajímavější!

4 odpovědí na Volkswagen zřejmě plánuje masovou výrobu elektromobilů

  1. Vít Ožana napsal:

    Užití technologie 48voltového systému napájení přístrojů nemůže mít vliv na dojezd!
    Vyšší napětí (a méně proudu) se hodí posilovači řízení a posilovači brzd, ale jinak je to irelevatní.

    • Mikeš napsal:

      No pokud jsem správně pochopil nějaké předchozí články má jít o to že se použijí baterie s vyšším napětím = vyšší kapacitou. Tedy myslím, že to je tím myšleno.

      • Tomáš napsal:

        Napětí má vliv na nižší proud ale výkon se nezmění pokud bude stejný prostor pro baterie.
        50 kWh jsou stejně veliké baterie (prostorově) jak na 24V tak i na 48V neli na 300V.
        Takže v tom to nebude.
        Jinak u elektromobilů se používá i klasická Pb baterie na napájení přístrojů jaká je v benzínových autech, na pohon je jiná Li-Ion.

        Takže je opravdu divné jak by mohlo vyšší napětí zvýšit dojezd ?

        • Mikeš napsal:

          Já jsem mluvil o tomhle.. http://oenergetice.cz/elektrina/akumulace-energie/vysoko-napetove-lithiove-baterie/
          Je pravda že tam se nemluví to že by to napětí mělo být 48V na článek..
          S tou baterií to chápu, články jsou prostě jinak zapojeny sériově/paralelně, tím se určí napětí baterie jako celku

          Nikde se v tomto nepíše jak velká bude kapacita baterií. Pokud by byly stejně těžké/velké ale měli vyšší měrnou hustotu energie právě díky vyššímu napětí měli by i vyšší kapacitu..

          Je ale fakt že napájení přístrojů zní jako podivnej argument, nevím jak to bylo myšleno.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *