Mobilní telefon

Nová mobilní hra má Velké Británii pomoci zajistit dostatek výkonu v síti

Domácnosti ve Spojeném království v současné době testují novou mobilní hru, díky níž mohou omezením své spotřeby rovněž přispět ke zvýšení bezpečnosti dodávek elektrické energie a získat řadu odměn. Podle společností stojících za novou hrou může aplikace snížit poptávku britských domácností až o stovky megawattů.

V domácnostech zapojených do projektu jsou nainstalovány chytré elektrické zásuvky, které jsou díky propojení s mobilní hrou schopny řídit spotřebu elektrické energie a zaznamenávat její průběh. Pokud by hru ve Spojeném království hrál stejný počet lidí jako populární Pokemon Go, mohla by dle autorů ulevit síti až o 500 MW, tedy výkon dostatečný pro více než milion tamních domácností.

Projekt TheGenGame má mimo jiné pomoci ověřit u domácností možnosti využití nástroje Demand Side Response (DSR), jež nabízí aktivní možnost ovlivňovat zatížení v síti podle požadavků systémového operátora (obvykle provozovatele přenosové či distribuční soustavy).

„Hraním hry TheGenGame se naši zákazníci a lokální komunity mohou zapojit do tohoto zábavného, poutavého a inovativního herního konceptu s řadou výherních voucherů a peněžitých cen. Testování přináší cenné informace o potenciálu technologie DSR pro Northern Powergrid a o tom, jak by GenGame mohla být využita k řešení omezení lokálních sítí.“

Andrew Webster, projektový inženýr distribuční společnosti Northern Powergrid

Hra z dílny společností GenGame, Open Energi a Northern Powergrid umožňuje uživatelům nabídnout řízení svých spotřebičů, které jsou připojeny skrz chytré adaptéry. Spotřebiče tak mohou být vzdáleně vypnuty, k čemuž dochází zhruba dvakrát týdně, a to až na dvě hodiny.

V závislosti na příkonu spotřebiče a délce vypnutí následně uživatelé obdrží body. Spotřebič mohou odběratelé kdykoliv zapnout, avšak poté musí počítat s omezeným bodovým ziskem. Hráči se mohou v rámci GenGame zapojit do herní ligy, ve které mohou díky nasbíraným bodům získat peněžité ceny, vouchery na stahování hudby či jiné odměny.

Polovina Britů nevěnuje pozornost svým účtům

Podle výzkumu společností OFGEM a DMGT až polovina obyvatel Spojeného království nevěnuje pozornost svým účtům za elektřinu, neotevírá je či nikdy neposkytla údaje k odečtu. Vzhledem k faktu, že dvě třetiny tamních obyvatel ve věku 18 až 35 let věnuje hraní her v průměru 14 hodin týdně, tak převedení správy energií do hry může zvýšit zapojení spotřebitelů.

V současné době se testovací fáze účastní zhruba 400 uživatelů, s dalším updatem hry v průběhu příštího roku autoři předpokládají zapojení dalších 600 hráčů. Předběžná data ukazují, že některé domácnosti skrz aplikaci nabídly ke vzdálenému řízení spotřebiče tvořící až polovinu jejich odběru.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *