Domů
Elektřina
Přechod na elektromobily připraví Německo do roku 2035 o 100 tis. pracovních míst
BMW 740e iPerformance, zdroj: bmwactu.com
BMW 740e iPerformance, zdroj: bmwactu.com

Přechod na elektromobily připraví Německo do roku 2035 o 100 tis. pracovních míst

Elektřina
5 komentářů
5. prosinec 2018, 15:03
ČTK

Přechod na elektromobily připraví Německo do roku 2035 o 100.000 pracovních míst. Také o ta dobře placená a nejen v automobilovém odvětví. K tomuto závěru dospěla studie, kterou dnes zveřejnil norimberský Ústav pro výzkum pracovního trhu (IAB). V současnosti pracuje podle agentury DPA v německém automobilovém průmyslu na 800.000 lidí.

Příčinou snížení počtu pracovních míst je fakt, že výroba spalovacích motorů je pracnější. Elektrické pohony nejsou tak komplexní a vyžadují menší pracovní nasazení. Kromě dělníků v automobilovém průmyslu by o práci mohli postupně přicházet i lidé zaměstnaní v pohostinství nebo v pojišťovnictví.

V jiných odvětvích – na stavbách či v energetice – sice budou nová pracovní místa vznikat, ale celkový úbytek zdaleka nedokážou nahradit, domnívají se autoři studie.

Prognóza vychází z předpokladu, že tržní podíl elektromobilů bude v roce 2035 činit 23 procent. Pokud by byl vyšší, budou podle studie výraznější i změny na pracovním trhu.

Je ale také možné, že nových pracovních míst vznikne více a ekonomika poroste rychleji. Tato varianta by ale nastala pouze v případě, že by se baterie do elektromobilů vyráběly v Německu, cituje ze závěrů studie německý týdeník Der Spiegel.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(5)
Ivo Celjak
10. prosinec 2018, 09:00

Proč přijdou o práci lidé z pohostinství a pojišťovniství tím, že se budou vyrábět elektromobily? Možná nechápu souvislosti. Já si nemyslím, že ten úbytek bude tak velký, pokud vůbec nějaký bude. Když se dívám na You Tube na výrobu automobilů se spalovacími motory a elektromotory, tak je tam procento robotizace téměr shodné. Že by se u ICE pohybovalo v provozu více zaměstnanců, to tam nevidím. Pracovní místa v servisech také neubydou. Tam jsou servisní prohlídky shodné, dokonce u elektromobilů jsou četnější a v reálu ještě dražší.

Petr
5. prosinec 2018, 15:53

Bezva, tak by snad už Daimler Mercedes mohl konečně přestat podporovat masovou migraci speciálně z Afriky, i když podle toho jak do toho šel s neskutečnou vervou na rozdíl od VW i BMW, tak to asi bylo hlavně kvůli jeho fondovým vlastníkům z řad nejmimóznějších globalistů.

Petr
5. prosinec 2018, 16:06

Jo ještě stejnou předpověď ode mě, vůči ČTK veřejnoprávním často Fake News.

Tržní podíl elektromobilů v Německu bude v roce 2035 činit zhruba 50 procent, počet zaměstnanců v automobilovém odvětví tam poklesne robotizací a sdílením z 800.000 o polovinu na 400.000.

A už teď špičkově robotizovaná výroba baterií nebude mít na celkový počet těchto zaměstnanců žádný větší vliv, jestli bude probíhat z drtivě zahraničních surovin v Německu nebo jinde.

hariprasad
5. prosinec 2018, 22:39

Ten titulek je nesmyslný. Na nějakých pozicích pracovní místa ududou, jinde pribudou. Přechod na elektromobilu nepřipraví Německo o 100 000 pracovních míst. Správné znění titulku by mělo být: "V automobilovém průmyslu ubude v Německu 100 000 pracovních míst". A ani to není jisté. Je to jen prognóza.

energetik
6. prosinec 2018, 06:48

No ono automobilizmus celkově vzal práci kovářům a podkoním. A dráteníky už jsem v ulicích také dlouho neviděl.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se