Domů
Elektřina
Teslu opouští Kurt Kelty stojící za pokrokem automobilky v oblasti baterií
Podvozková platforma Modelu S v Tesla Store Göteborg, foto: Tomáš Jirka
Podvozková platforma Modelu S v Tesla Store Göteborg, foto: Tomáš Jirka

Teslu opouští Kurt Kelty stojící za pokrokem automobilky v oblasti baterií

Automobilku Tesla opouští dlouholetý ředitel technologie baterií, Kurt Kelty. Agentuře Bloomberg tuto informaci potvrdila sama automobilka. Kelty je jednou z hlavních postav stojící za pokroky automobilky v oblasti baterií, i díky němu Tesla získala ocenění bateriového inovátora roku

Kelty byl jedním z nejlepších vědců společnosti Tesla. V devadesátých letech byl zakladatelem a ředitelem americké laboratoře společnosti Panasonic pro výzkum a vývoj baterií, která byla rozšířením japonské laboratoře. V Panasonic pracoval do roku 2006, kdy vstoupil do společnosti Tesla, aby vedl technologické úsilí v oblasti baterií.

Kelty stál za dohodami Tesly s Panasonicem o dodávkách bateriových článků ve výši několika miliard dolarů. Nejnovější smlouva o dodávkách celkem 1,8 miliardy lithium-iontových článků pro Model S a Model X je plánována až do konce roku 2017.

V posledních letech byl Kelty v automobilce Tesla zodpovědný za získávání materiálů pro Gigafactory a rovněž samotnou výrobu baterií v této továrně ve spolupráci s dodavateli včetně jeho bývalého zaměstnavatele – Panasonic.

Začátkem letošního roku Kelty přednesl prezentaci o své práci v Gigafactory během mezinárodního semináře o bateriích, na kterém přijal ocenění „Battery Innovator of the Year“.

Poté, co položil základy pro výrobu baterií v Gigafactory, opouští automobilku právě ve chvíli, kdy se závod chystá zrychlit výrobu, aby dostál svým produkčním plánům Modelu 3.

Bude zajímavé sledovat, kam Kelty zamíří. Jeho znalosti a zkušenosti by jistě ocenily další automobilky snažící se uspět na poli elektromobilty.

Úvodní fotografie: Podvozková platforma Modelu S v Tesla Store Göteborg, foto: Tomáš Jirka

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(3)
Michal Ž.
2. srpen 2017, 10:26

Co jsem tam vyčetl je v akubloku automobilu Tesla cca 5000-7000 Li-on článků. Těch 19 tis. kusů je jenom tak na dva - tři automobily. Nejde o hotové akubloky ?

Lubos
2. srpen 2017, 11:27

Vobec neviem na aky udaj sa odvolavaju, original sprava na ktoru clanok odkazuje znie:

Tesla and Kelty’s previous employer Panasonic have had a close partnership, with the two in a supply agreement for 1.8 billion battery cells through 2017 for the Model S and Model X.

David Vobořil
2. srpen 2017, 21:22

Tak to se přiznám, že nevím jak se mohlo stát. To by jeden článek Teslu vyšel řádově na miliony dolarů :) Díky za reakce, v článku bylo opraveno.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se