Domů
Elektromobilita
CEO Volkswagen: Pokud má být rozvoj elektromobility úspěšný, dotování nafty musí skončit
Matthias Müller, generální ředitel Volkswagen

CEO Volkswagen: Pokud má být rozvoj elektromobility úspěšný, dotování nafty musí skončit

Generální ředitel automobilky Volkswagen se vyslovil pro postupné snižování daňového zvýhodňování nafty v Německu. Tento krok je podle něj nezbytný pro úspěšný rozvoj elektromobily.

Poněkud neočekávané prohlášení pronesl v nedělním rozhovoru pro Handelsblatt generální ředitel automobilky Volkswagen Matthias Müller. Podle něj je současné daňové zvýhodnění motorové nafty překážkou v rozvoji elektromobility. Pro Volkswagen přitom prodeje dieselových automobilů tvoří hlavní část příjmů a sám Müller uvádí, že zvýhodnění nafty má bezpochyby vliv na prodeje vozidel se vznětovými motory.

„Jsem přesvědčen, že bychom měli zpochybňovat smysl a účel dotací na motorovou naftu. Pokud má být přechod na k životnímu prostředí šetrné elektromobily úspěšný, dieselové spalovací motory nemohou být nadále dotovány tak, jak vždy byly,“ uvedl Müller.

„Ptám se, proč je ve většině evropských zemí nafta stále ještě dotována a politici se stále ptají, proč prodeje elektrických vozidel nedokáží postupovat dostatečně rychle. Toto je důsledek neúspěšné průmyslové politiky, která je v Evropě po celá léta praktikována,“ dodává Georg Kell, mluvčí Rady pro udržitelnost, která radí správní radě skupiny Volkswagen v otázkách udržitelné mobility, ochrany životního prostředí a sociální zodpovědnosti.

Podle Müllera by prostředky mohly být využity pro podporu rozvoje vozidel s alternativními pohony.

„Daňová úleva by se měla postupně snižovat, peníze by mohly být smysluplněji investovány do podpory pohonných technologií šetrných k životnímu prostředí,“ dodává Müller.

Ačkoli je roční daň z automobilů v Německu vyšší u dieselových modelů, dotace na motorovou naftu obecně kompenzují tyto náklady, neboť daň z nafty je zhruba o 18 eurocentů na litr nižší než u benzínu. Ukončení těchto dotací by téměř jistě snížilo prodej naftových vozidel, stejně jako příjmy pro VW a další výrobce automobilů.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(5)
Martin Prokš
12. prosinec 2017, 13:54

Jsou to Němci, tak ať si dělají co chtějí, my jsme Češi.

Ale stejně mi to zní divně. Dotace na naftu? Není spíše pravdou, že na benzínu stát okrádá své občany více než na naftě? Jsem pro srovnání stavu ale opačným směrem - ať stát snižuje berně (toto slovo byť je zastaralé ale lépe vystihuje o co jde) a přestane křivit ekonomiku.

Petr Hariprasad Hajič
22. prosinec 2017, 11:35

My jsme Češi? Mluvte za sebe. My jsme Češi a tak budeme dotovat Babišovi & spol. jeho zelenou bionaftu?

Martin Pácalt
12. prosinec 2017, 18:55

Pro firemní flotily nebo i běžného motoristu, který nevyžaduje pohon 4x4, je provozně daleko zajímavější pohon na CNG nebo LPG. Daňově zvýhodňovat naftu je v dnešní době už tmářství. :-)

Petr
14. prosinec 2017, 12:34

Když na to přejdete masově, tak si zase všichni uvědomí, že ještě násobně víc daňově zvýhodňujete ten fosilní dovozový plyn.

Martin Pácalt
14. prosinec 2017, 13:29

No to ne. Podívejte se , jaká je spotřební daň na stlačený zemní plyn a zkapalněný ropný plyn a jaký je výhled na růst spotřební daně na pár let dopředu . A DPH je ještě zajímavější, protože u plynů se počítá z relativně menší částky. To, že s větší spotřebou poroste i absolutní výše vybraných daní nerozporuju, ale to pro srovnání "jablek s jablky" nehraje roli...

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se