Nabíjecí infrastruktura pro elektromobily v Číně stále roste

Ke konci roku 2017 bylo v Číně instalováno téměř 450 000 nabíjecích míst. Polovina z nich byla postavena za státní podpory pro veřejné použití, další polovina jich spadá pod soukromé uživatele.

V Číně je na rozmachu elektromobilita a s tím spojený rozvoj nabíjecí infrastruktury. Loni bylo ve veřejné síti dobíjecích míst evidováno 214 000 míst, kde bylo možno dobít elektromobil. Oproti předešlému roku došlo k nárůstu o 51 %. V soukromém sektoru je počet ještě o trochu vyšší a počet nabíječek se pohyboval okolo čísla 232 000.

Zajímavé je, že poměr instalovaných nabíječek a prodaných vozidel s elektrickým pohonem nepřesáhl poměr 1:4, tedy na každá 4 auta připadá 1 nabíječka. V ČR je momentálně přes 3000 elektromobilů a plug-in hybridů a podle stránky EV mapa okolo 900 nabíjecích míst (z čehož téměř 200 jsou „obyčejné zásuvky“, které nedodají větší výkon než zhruba 3,6 kW). Přestože již několik čínských firem zbankrotovalo a trh je značně turbulentní, existují investoři, které technologii velmi věří a doufají, že nabíjecí infrastruktura pro elektromobily skrývá velký ekonomický potenciál.

Pokud by Čína plnila své plány na rozvoj elektromobility v letech 2015-2020, tak by do dvou let mělo být po celé zemi instalováno 12 000 centralizovaných dobíjecích míst a dalších 4,8 milionu decentralizovaných. V plánech se počítá, že takováto infrastruktura je dostatečná pro  5 milionů vozidel s elektrickým pohonem.

Pokud se vyplní předpovědi, tak očekávané investice do nabíjecí infrastruktury dosáhnou 184 miliard juanů (bezmála 600 miliard Kč). Jen v roce 2020 by nabíječky mohly generovat tržby 56 mld. juanů (180 miliard Kč), z čehož by 40 % mohl tvořit zisk. Je pochopitelné, že taková investice přiláká spoustu zájemců, i když zisk je pořád velmi nejistý. Již nyní se například ukazuje, že provozní náklady jsou vyšší, než se předpokládalo a že nástup boomu bude pomalejší, než ukazují předpovědi.

Autor:



12 odpovědí na Nabíjecí infrastruktura pro elektromobily v Číně stále roste

  1. loudil napsal:

    Půl milionu nabíječek loni v prosinci, to je dobré číslo ! Číně nezbývá nic jiného, než plná elektrifikace dopravy . Napříkad siť rychlovlaků měla před 10 lety NULA kilometrů, nyní má 26 000 Km, což je asi 60 % !! globální délky. Čína nemůže jít cestou USA ve spotřebě ropy, je na to moc velká !! USA spotřebovávají 900 mil. tun ropy ročně, Čína zatím 600. Čína chce ve všem překonat USA = ve vědě, výrobě, dopravě, kultuře, stavebnictví, i dopravě. Číňanů je 4 x více jak Amíků, pokud by měli mít spotřebu ropy jako USA na obyvatele, tak potřebují 900 x 4 = 3.600 milionů tun ropy ročně !!, což se blíží globální těžbě ! Tedy všechna ropa vytěžená na Zemi by se musela odvézt do Číny, kde by ji motoristi projezdili. To je nemožné. Proto Čína musí elektrifikovovat svou dopravu. Již elektrifikovala 90 000 km svých železnic ze 130 000 km celkové délky. Rychlovlaky jedící 300 km/h jsou tam běžnou věcí. Čína má 130 x více obyvatel jak ČR ovšem už 500 x více nabíječek elektro , je tedy už před námi. Máme zpoždění. Čína „přabrala do svýc hrkou“ i světovou výrobu elektřiny. Za 10 let 2007-17 vzrostla světová výroba elektřiny dle BP Statistical Review o 5,5 bil. KWh , z toho Číně o 3,2 bil. KWh . Čína se tak podílela na světovém růstu produkce elektřiny v posledním desetiletí obřími 58 % !!! Zbylých 192 zemí světa „splichtilo“ ten zbyteček = 42 % přírůstku. Hlavně mi tu zase někdo neplivejte na čínské komunsty. Žádní totiž neexistují.

    https://cz.sputniknews.com/svet/201801236646223-cina-zeleznice-jedna-noc/

  2. Petr napsal:

    Tohle je jen taková hovadinka.
    V případě velkého konfliktu Čína klidně obětuje 95% osobních auta.
    Pro náklaďáky naftu sežene i jen z Ruska, takže hlavní pro ni je předělávat veškeré autobusy na baterie nebo trubkový plyn z Ruska a Turkických zemí.
    A samozřejmě taky ve všech velkých městech dodělat elektrickou MHD schopnou přepravit veškeré místní obyvatele.

    • loudil napsal:

      V Číně jezdí 99 % !! všech světových autobusů na elektřinu. Nedávno je začali vyrábět v čínské automobilce v Maďarsku. Svět za Čínou zaspal o 50 koňských délek. Kdo by to čekal , že „komunisté“ ?? budou dnes diktovat tempo ? Já ano. Komunisté už neexistují , ani třeba ve Vietnamu. Nejbohatší Vietnamec má dnes majetek 170 miliard USD, což je skoro celý roční český HDP a Babiš je tak jen jeho chudý příbuzný.

      • frank napsal:

        a o tom to je, vy si to děláte sám 🙂

        Nejbohatší Vietnamec nemá 170 miliard USD , ale miliard 7,5 a první majetek nadělal ve státech bývalého SSSR 🙂 Vrátil se do Vietnamu roku 2010 s cca 300 miliony dolarů které ve Vietnamu investoval od nemovitostí 🙂 a to je celé

        • loudil napsal:

          Já čerpám informace z IDNES, nevím odkud vy. V odkaze IDNES se píše 170 mld. USD ,nemám tedy potřebu nad tím někde dále hloubat. Pokud IDNS lže, pak už těžko někomu věřit. Nyní tento Vietnamec za 2 roky vybodoval automobilku od nuly. Na Západě to trvá 5 let.

          https://auto.idnes.cz/vinfast-c5a-/automoto.aspx?c=A180917_145423_automoto_fdv

          • loudil napsal:

            O čínských obřích projektech se na Západě často pochybuje ,tedy o jejich ziskovosti. Dám jeden příklad. HSR Peking- Šanghaj, kde rychlovlaky jezí 300 Km/h , je dlouhá 1.318 km ,stála přes 30 mld. USD a budovala se pouhé 3 roky. Obří dílo ! Hned se objevilo množství pochybovačů, : Že jízdenky budou pro chudé Číňany drahé, že tu bude konkurence letecká i aut na dálnicích, že to nebude bezpečné,…atd. atd. A výsledek ? Roku 2017 se provoz této trati dostal do zisku 1 mld. USD/rok. Za necelých 30 let bude splacena, možná dřív. Cestujících bude dále přibývat. Jako podnikatel bych jel 1300 Km vzdálenost /4 hodiny/ z Pekingu do Šanghaje rozhodně v HSR. Proč ??
            1. Rychlost = 300. Po dálnici 130 ovšem pokud nejsou zácpy a ty jsou vždy. Známe to z D-1.
            2. V HSR můžu během jízdy pracovat na notebooku, v klidu telefonovat s partnery, naobědvat se za jízdy, dát si šlofíka nebo se jen dívat na film.
            3. Pokud bych zvolil letadlo ,tak musím být včas na letišti k odbavení /hodinu ?, dvě ?/ předem a pak letoun poletí 1300 Km stejně hodinu a půl. Pak se budu z okraje 20 milionového města prodírat do centra. V Šanghaji sice jezdí z letiště do centra Maglev 400 Km/h , no ale Maglev zatím není všude !

            P.S. Takže čínská sázka na budování HSR v obřím měřítku dle mého soudu vynikající volba ! Zatímco my Češi smrdíme v autech na dálnici někde u Humpolce při cestě z Prahy do Brna při každodenních zácpách a docílíme tak průměronou rychlost kolem 50 Km/h , Číňan sedí v HSR a sviští si to 300. Sakra, ten „komunismus“ se jim vyplácí !

          • frank napsal:

            Nádhera, je vidět že máte rozhled , už vzhledem k tomu odkud čerpáte a že vůbec nemáte potřebu se zarazit na totální ptákovinou 🙂

            Nejbohatší člověk světa má miliard POUHÝCH 112 je poměrně mediálně známý, ano je to majitel Amazonu .

            Jméno Vietnamce v odkazu sedí, čísla ale vůbec 🙂 Navíc je vidět, že si pan autor plete pojmy jako majetek, tržní kapitalizace , kurzy dolaru a podobné věci, prostě člověk jako vy, zdroj 🙂

            Zde realita :
            https://www.forbes.com/profile/pham-nhat-vuong/#641c61e9382e

        • Petr napsal:

          Ale tak to je docela běžné, že novinářská ucha si běžně i když zrovna nedostali za úkol lhát pletou biliony s miliardama nebo jako v tomto případě dolary s korunama.

          • loudil napsal:

            TO : frank No ano, tak je to jen 7 miliard. Ovšem v této souvislosti se nabízí otázka, zda můžeme brát iDnes jako – „seriozní “ – zdroj informací a tedy i nejčtenější deník v ČR MF Dnes. Budou a mohou si lidé typu : pošťák, popelář, traktorsta, pokojská, číšník, taxikář, autobusák, domovník, horník, ..atd. atd. ověřovat informace , když jim média buď z blbosti či záměrně lžou ?? Mají na to takoví lidé čas a chuť ?? Jak se nám bude žít v této zemi až začnou „média hlavního proudu“ třeba vážně tvrdit, že Hitler byl Američan , pivo se vyrábí z vazelíny , Zeměkoule je placka, slon se živí pouze masem , česká kráva dokáže hravě předběhnout lovícího geparda a nitroglycerín je možné používat v autě jako náhradu brzdové kapaliny ?? Mám pocit, že se naše společnost potom propadne do chaosu. Už začínám souhlasit s nadávkami Miloše Zemana na „českou novinářskou žumpu“ !! Má pravdu !

  3. Jiří napsal:

    Když se to přepočte na obyvatele, tak mají již nyní skoro stejně hustou síť nabíjecích míst jako v ČR síť čerpacích stanic. To je hodně slušné.

  4. Carlos napsal:

    56 mld juanů není 180 mil. Kč

    • loudil napsal:

      Já myslím , že je .Kurzáky nám říkají , že za 1 USD dáte 21 Kč nebo 6,8 Juanů. Juan = asi 3 Kč. 56 mld Juanů je asi 180 mld. Kč.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *