Domů
Elektromobilita
Nissan má další příležitost k růstu na trhu s elektromobily, kterému již nyní dominuje
Nissan LEAF zapůjčený od Nissan Česká republika v Krkonoších, foto: Tomáš Jirka
Nissan LEAF zapůjčený od Nissan Česká republika v Krkonoších, foto: Tomáš Jirka

Nissan má další příležitost k růstu na trhu s elektromobily, kterému již nyní dominuje

Automobilka Nissan se rozhodla k navýšení investic v oblasti získávání strategických surovin pro výrobu baterií pro elektromobily. Tímto krokem hodlá prohloubit své vztahy s obchodní společností, která zdroji přímo či nepřímo disponuje. K Nissanu se může přidat i společnost Mitsubishi, čímž by se náklady na zisk surovin více rozmělnily ku prospěchu obou společností.

Nissan Motor může těžit z prohloubení vztahů s největším japonským obchodním domem. To by mohlo Nissanu zajistit přístup ke strategickým surovinám nutným pro výrobu baterií, které obchodní dům vlastní. Tato skutečnost se vzhledem k zamýšlené transformaci automobilového trhu z motorů spalovacích na elektromotory stává strategicky klíčovou.

Společnost Mitsubishi Corp. včera oznámila, že ve své automobilové divizi Mitsubishi Motors Corp. zdvojnásobí v dané oblasti podporu, zainvestuje tedy do růstu té části trhu, kde v současnosti s elektromobily dominuje právě Nissan.

Obchodní společnost, která rovněž vlastní doly na klíčové suroviny, tedy lithium, kobalt a další potřebné kovy, bude schopna zajistit dodávku těchto surovin Nissanu a jeho partnerům pro jejich expanzi v oblasti rozvoje elektromobilů v dostatečném množství.

Možná spolupráce za účelem snížení nákladů

Dá se očekávat, že právě kvůli přísunu strategických surovin dojde k prohloubení obchodních vztahů společností Nissan a Mitsubishi. Zde by Mitsubishi mohlo finančně podpořit pokrytí nákladů na získávání daných surovin.

Společnosti Mitsubishi a Nissanu by mohly ze spojení profitovat podobně jako společnost Toyota, která má podíl v australském dole na těžbu lithia.

Od začátku prodejů v roce 2010 do konce minulého roku prodal Nissan okolo 300 tisíc svých vozů Nissan Leaf. Pro srovnání, Tesla prodala od roku 2008, kdy začala s prodejem svého vozu Tesla Roadster, 250 tisíc vozů.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se