Nejvyšší německý úřad pro životní prostředí včera potvrdil předběžné zprávy o meziročním nárůstu německých emisí. Nárůst emisí podle úřadu zaznamenal zejména sektor dopravy, kde emise vzrostly o 5,4 mil. tun CO2. Celkem dosáhly emise v loňském roce 906 mil. tun CO2.

Emise CO2 ze všech sektorů vzrostly o cca 4 mil. tun CO na 906 mil. tun, což je přibližně stejné množství, jako vypustilo Německo do ovzduší v roce 2009. Za zvýšením emisí jsou podle tiskové zprávy úřadu hned dva faktory.

Především jde o sektor dopravy, kde došlo k meziročnímu nárůstu emisí o 5,4 mil. tun, a o sektor vytápění (+1,5 mil. tun). Mírný pokles zaznamenala energetika, a to i přes nárůst výroby elektřiny. Právě energetika by ovšem mohla dosahovat lepších výsledků, pokud by od zmiňovaného roku 2009 nebyla odstavena přibližně polovina instalovaného výkonu jaderných elektráren.

Klíčový je ale nyní podle prezidentky úřadu pro životní prostředí především sektor dopravy. Ten má aktuálně s ohledem k referenčnímu roku 1990 emise ještě o 2 mil. tun vyšší.

BMW i8
BMW i8

„Pokud se v sektoru dopravy rychle něco nezmění, našich cílů nedosáhneme.“
Prezidentka německého úřadu pro životní prostředí Maria Krautzberger

Plánem Německa, na který se již téměř zapomnělo, je mít do roku 2020 na silnicích milion elektromobilů. Tento cíl je však, podobně jako cíle na snížení celkových emisí do stejného roku, prakticky nedosažitelný.

Na situaci prozatím nic nezměnil ani loni spuštěný dotační plán pro nákupy elektromobilů, naopak podle posledního průzkumu poklesl mezi občany o elektromobily zájem.

Kvůli současným neúspěchům se začínají hledat způsoby, jak snížení emisí dosáhnout. Zatímco sílí hlasy po plánu na odstoupení od uhlí, začíná se více uvažovat nad zdaněním emisí. Internetový deník BBC informoval o plánu Německa vyzdvihnout na summitu G20 plán na zavedení uhlíkové daně.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *