Podle konzultantů z oblasti automobilového průmyslu pro PA Consultant Group má většina evropských výrobců automobilů problém s dodržováním nových evropských standardů. Tím se však ve výsledku vystavují vysokým pokutám. Další novinkou je i testování vozů mimo laboratorní podmínky přímo v terénu pomocí přenosných zařízení. Testování má začít již od ledna příštího roku.

Nové normy mají závazně vstoupit v platnost již od roku 2021. Limity na hodnoty oxidu uhličitého se mají zastavit na 95 gramech na kilometr. Kromě rozšíření laboratorního testování a zavedení praktické zkoušky dojde i ke zpřísnění testů oproti současnosti přibližně o 10 %. Nové testy by měly poskytovat relevantnější výsledky z hlediska využití aut v běžném provozu.

Podle dosavadních výsledků budou největším problémům s emisemi čelit automobilky jako BMW, Jaguar, Land Rover, Hyundai-Kia a Volkswagen. Ačkoliv tyto automobilky nabízejí i hybridy a elektromobily, je jejich nabídka velmi malá. Například Volkswagen prodá pouze 0,1 % elektromobilů a 2 % hybridních vozidel.

Situace v BMW rovněž není ideální, jelikož automobilka prodává velké množství těžkých, a tedy i neúsporných SUV. Ze zavedených značek na evropském trhu mají dobré vyhlídky pouze Peugeot/Citroen, Fiat, Renault/Nissan, Toyota a Volvo.

Konzervativním výrobcům pomalu ale jistě zvoní hrana

Problémy mají původ již v samotných společnostech. Zatímco Toyota agresivně tlačila na hybridní technologii, mnohé další automobilky se zaměřovaly na technologie pro snižování emisí konvenčních pohonných jednotek. Příkladem může být BMW, které se jen velmi neochotně vzdává svých výkonných benzínových motorů, které utváří charakter automobilky během posledního půl století.

Zdroj úvodní fotografie: Ruben de Rijcke

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *