Představitelé hamburského úřadu pro životní prostředí včera podle agentury Reuters oznámili, že město zahájilo rozmisťování dopravních značek, které budou regulovat vjezd automobilů s dieslovým pohonem v závislosti na jejich emisní třídě. Hamburg je tak prvním velkým německým městem, které po únorovém verdiktu spolkového správního soudu, jenž městům zavádění takovýchto omezení posvětil, již aktivně koná.

Hamburské úřady včera oznámily, že v tomto týdnu rozmístily na 100 dopravních značek, které omezují vjezd dieselovým vozidlům nesplňujícím emisní normu Euro 5 do dvou ulic. Podle zástupců ekologických organizací je však tento krok nedostatečný, jelikož město omezuje vjezd pouze do ulic se stanicemi pro měření kvality ovzduší, a řidiči tak tyto ulice objedou.

Úředníci v Hamburku nyní čekají na vyjádření německého Spolkového správního soudu, jestli budou moct omezení vjezdu uplatit i vůči vozidlům, která nesplňují emisní normu Euro 6 z roku 2014, nebo pouze na výrazně menší počet vozidel nesplňující normu Euro 5 z roku 2009.

„Očekáváme, že zákaz vjezdu vstoupí v platnost v květnu. Proto je nutné obdržet písemnou podobu rozsudku správního soudu v Lipsku,“ uvedl Bjoern Marzahn, mluvčí úřadu pro životní prostředí v Hamburku.

Konečné vyjádření soudu úředníci očekávají do konce tohoto týdne. Podle mluvčího úřadu však v počáteční fázi zákazu nebudou řidiči prozatím pokutování, aby měli dostatek času se této situaci přizpůsobit. Město podle agentury Reuters zvažovalo i jiná opatření pro zlepšení kvality ovzduší, jako například elektrifikaci autobusové dopravy, ale částečné omezení vjezdu starým dieselovým vozidlům se jevilo jako nejefektivnější řešení.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *