Německá vláda potvrdila záměr rozvíjet infrastrukturu pro využívání zkapalněného zemního plynu (LNG), který má Německu mimo jiné pomoci snížit emise v dopravním sektoru. Jako nepravděpodobnější se v současné době jeví vybudování importního terminálu u města Brunsbuttel ležícího u Severního moře.

Jedním z prvních kroků, který by měl Německu pomoci v realizaci prvního terminálu pro import zkapalněného zemního plynu, je návštěva německého koordinátora pro námořní politiku Norberta Brackmanna a předsedy vlády spolkové země Šlesvicko-Holštýnsko Daniela Günthera v rotterdamském terminálu GATE. Spolčenosti Gasunie a Vopak, které stojí za terminálem GATE, by měly rovněž realizovat i první německý terminál s plánovanou importní kapacitou 5 miliard metrů krychlových ročně.

Do konce měsíce bude probíhat průzkum trhu, který má přinést podrobnější informace o možném zájmu o tento projekt. Na základě jeho výsledků má být v příštím roce rozhodnuto, zda terminál dostane zelenou, či ne. V případě že ano, svůj provoz by měl zahájit okolo roku 2022, tedy v době, kdy Německo plánuje uzavřít své poslední jaderné bloky.

Plány na rozvoj infrastruktury pro zkapalněný zemní plyn jsou rovněž součástí programu nové německé koalice a projekt terminálu u Brunsbuttelu je zahrnut v plánu rozvoje německé plynárenské soustavy, což by terminálu zajistilo přístup do tamní sítě.

Plány na vybudování LNG terminálu se v Německu objevovaly již dříve, žádný z nich však vzhledem k nejistotě o vývoji poptávky po plynu a jeho cenám nebyl zatím vybudován. Německo v současné době dováží většinu plynu z Ruska, Norska a Nizozemska, které však plánuje v nadcházejících letech výrazně omezovat domácí těžbu. Nový terminál s náklady odhadovanými na 400 milionů EUR by tak zemi otevřel novou cestu k diverzifikaci dodávek.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *