Domů
Německo
Německé ministerstvo životního prostředí chce po EU výraznější omezení emisí z dopravy

Německé ministerstvo životního prostředí chce po EU výraznější omezení emisí z dopravy

Německé ministerstvo pro životní prostředí je pro rychlejší snižování emisí z osobní a lehké nákladní dopravy v Evropské unii. Podle jeho stanoviska, které měl k nahlédnutí server Clean Energy Wire, ministerstvo pro období 2021 až 2030 navrhuje snížení emisí na polovinu, tedy bezmála dvojnásobně ve srovnání s 30% cílem Evropské komise.

Podle německého ministerstva pro životní prostředí musí emise osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel, tedy komerčně provozovaných vozidel pro osobní a nákladní přepravu do 3,5 t, klesat rychleji, než plánuje Evropská komise. Ta pro období po roce 2021 navrhuje 15% pokles do roku 2025 a 30% pokles do roku 2030, to by však dle ministerstva Německu k dosažení jeho cílů pro snižování emisí pro rok 2030 nestačilo.

„S úrovní ambicí navrženou Komisí by bylo nemožné, aby Německo dosáhlo svých cílů v oblasti ochrany klimatu. Pro zachování možnosti dosažení cílů bude nutné zvýšit úroveň pro automobily na -50 % do roku 2030 a -25 % do roku 2025. Pokud jde o politiku v oblasti klimatu, jedná se o spodní hranici toho, co je nezbytné,“ uvedlo dle Clean Energy Wire německé ministerstvo životního prostředí ve svém stanovisku.

Návrh na zpřísnění cílů pro snižování emisí v dopravě však zřejmě narazí na kritiku již v rámci Německa, a to zejména u rezortu hospodářství a energetiky a ministerstva dopravy, které nejsou silnými zastánci takto ambiciózních cílů. Na vládní úrovni by tak případný požadavek Německa, které dříve lobovalo za mírnější limity, aby ochránilo své automobilky a jejich dodavatele, pro přísnější snižování emisí, byl nečekaný.

Podle německého ministerstva životního prostředí by však zpřísnění emisních limitů oproti návrhu Evropské komise mělo pozitivní dopad na německé hospodářství, stejně tak by bylo v dlouhodobém zájmů tamních automobilek.

„Zvyšování ambicí je rovněž nezbytné pro zajištění odpovídajících vývojových a výrobních kapacit v Německu i Evropě a k poskytnutí pobídek pro přechod k budoucím technologiím v automobilovém průmyslu. Přidaná hodnota a pracovní místa v Německu a Evropě nemohou být dlouhodobě zajištěny co nejdéle možným odkládáním změn,“ uvedlo ministerstvo.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(5)
Martin
10. červen 2018, 10:39

Hm. A nebylo by lepší, kdyby si Německo nejprve vyřešilo svůj bordel v energetice, kdy díky celkové bezkoncepčnosti rostou emise z uhlí plus řada navazujících "externalit" .., atd. ??

Martin Pácalt
10. červen 2018, 15:04

Vedle energetiky jsou emitenty domácnosti, průmysl a zmíněná doprava. Postup řešit emise ve všech těchto oblastech je nejefektivnější a dostaví se nejrychleji výsledek.

Jan Veselý
10. červen 2018, 16:32

Nevím o čem to píšete, jaké emise z uhlí rostou? Můj zdroj říká, že od roku 2014 výroba elektřiny z uhlí v Německu každým rokem klesá. Mezi lety 2013 a 2017 se jedná o pokles o 48 TWh/rok.

Michal
13. červen 2018, 10:42

Představa že omezení emisí v dopravě bude mít vliv na cokoli je zcela absurdní. I kdybychom začali jezdit na koni auta zakázali v celé evropě, tak se s klimatem nestane vůbec nic. Maximálně nás dravější asie která na to kašle převálcuje zatímco zvojnásobí emise. Navíc klima na hladinu CO2 prakticky nereaguje.

Homer
13. červen 2018, 11:37

Váš převratný objev, že CO2 neovlivňuje klima, je hoden minimálně Nobelovy ceny. Doufám, že jej publikujte i někde jinde než na diskuzních.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se