Domů
Plynárenství
Podíl nových registrací CNG autobusů v ČR vzrostl loni na 26 %
CNG autobus

Podíl nových registrací CNG autobusů v ČR vzrostl loni na 26 %

Více než čtvrtina nově registrovaných autobusů v České republice v roce 2015 byla s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Jen v městské a příměstské dopravě přibylo v roce 2015 podle Českého plynárenského svazu nejméně 355 CNG autobusů. Celkově jich tak v České republice jezdí již více než 880.

Podle statistik Českého plynárenského svazu vzrostly celkově v loňském roce registrace nových autobusů o 27,24 % z 1 061 na 1 350 kusů. Zatímco v roce 2014 představovaly autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn necelých 10 % nových registrací, v loňském roce to byla více než čtvrtina.

„V roce 2015 ale přibylo jen v městské a příměstské hromadné dopravě nejméně 355 CNG autobusů z celkového počtu nově registrovaných 1350 autobusů, což představuje více než čtvrtinu ze všech nových registrací autobusů v ČR. Jen v městské a příměstské dopravě jich tak jezdí dnes nejméně již 880,“ říká Jiří Šimek, místopředseda Rady Českého plynárenského svazu (ČPS).

Rozvoji CNG autobusů pomohly dotace

Podle zveřejněné tiskové zprávy pomohly rozvoji CNG autobusů dotace na výměnu nejstarších, životní prostředí nejvíce znečišťujících autobusů za ekologické bezprašné autobusy s pohonem na CNG.  Jiří Šimek nicméně poznamenal, že někteří dopravci si dnes pořizují CNG autobusy, které se díky ušetřeným nákladům dopravcům vyplácejí, bez dotací.

„Snažíme se vycházet dopravním podnikům vstříc a jsme rádi, že CNG autobusy ve městech stále více přibývají. Podniky s 30 autobusy ušetří ročně přes deset milionů korun.“

Jiří Šimek

V České republice jezdilo k 30. září 2015 téměř 20 000 autobusů s průměrným stářím 14,34 let. Podle statistik Českého plynárenského svazu, který zveřejňuje statistická data z oblasti CNG, jezdí v České republice asi 4,5 % CNG autobusů (cca 880).

Zdroj úvodní fotografie: www.cng.cz

Štítky:

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(1)
Tomas Jirka
17. leden 2016, 20:59

Bohuzel jsou jenom cng... mestska doprava se k hybridizaci ci casem k plne elektrifikaci dokonale hodi, tady v Goteborgu jsou snad vsechny autobusy hybridni, co tu potkavam, a je to super. Cng sice snizi mnozstvi vypoustenych skodlivin (zvlast pevnych castic), ale nijak neresi vyhazovani energie, kterou lze pri kazdem brzdeni rekuperovat a novu vyuzit pro rozjezdu, coz je presne to, co mhd dela... tak snad se k tomu casem take dopracujeme :)

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se