BMW i3

Německý cíl v nedohlednu, prodeje elektromobilů rostou pomalu

Německo se vzdaluje od svého cíle v oblasti elektromobility, kterým je jeden milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020. Naopak probíhají diskuze na úrovni ministerstev, které podpoří rozvoj využívaní zemního plynu v dopravě. 

Německý cíl v oblasti elektromobility je stále v nedohlednu. Oproti srovnatelnému období loňského roku se počet prodaných elektromobilů zvýšil pouze o 8 % na 14 013. Celkový podíl prodejů elektromobilů je nyní v Německu cca 0,6 %.

Oproti přírůstku například v Číně se jedná pouze „o drobné“. Prodeje zde vzrostly meziročně o 123 % a celkový podíl na prodejích již na 1,7 %. V podílu elektromobilů na celkových prodejích ale všechny země zaostávají za Norskem, kde se více než čtvrtina nových automobilů řadí mezi elektromobily.

Situaci v Německu prozatím příliš nepomohla ani nová prémie na nákup elektromobilu, která byla uzákoněna v letošním roce. Pro zájemce o elektromobil je připravena prémie 4000 EUR a v případě hybridů 3000 EUR.

Nissan LEAF zapůjčený od Nissan Česká republika v Krkonoších, foto: Tomáš Jirka

Nissan LEAF zapůjčený od Nissan Česká republika v Krkonoších, foto: Tomáš Jirka

Největší překážkou je ale stále nedostatek infrastruktury pro elektromobily a jejich pořizovací cena. S obojím se naši západní sousedé snaží bojovat. Na rozvoj infrastruktury pro elektromobily vyčlenila německá vláda do roku 2020 300 mil. EUR a na prémie celkem 600 mil. EUR.

Po zavedení prémie na nákup elektromobilu probíhají nyní v Německu debaty i nad rozvinutím podpory pro automobily poháněné na zemní plyn. Podle cíle z loňského roku má dojít v Německu k navýšení podílu zemního plynu na celkové spotřebě v dopravě na 4 %.

V minulém týdnu byl k tomuto tématu zorganizován kulatý stůl o možnostech podpory, které by umožnily dosáhnout stanoveného cíle. Již brzy by podle tiskové zprávy mělo dojít k prodloužení platnosti daňových úlev pro automobily využívající pro pohon zemní plyn.



2 odpovědí na Německý cíl v nedohlednu, prodeje elektromobilů rostou pomalu

  1. Josef napsal:

    Podíl prodejů el. mobilů neroste, protože el. mobily zatím nejsou auta pro všeobecné použití – kromě Tesly , která je i pro Němce přece jen příliš nákladná. Až el. mobil ujede 500 km a bude stát podobné peníze jako dieselové auto , pak nebude problém.

    • Jan Veselý napsal:

      Z čeho usuzujete na nutnost dojezdu 500km? Včera jsem se shodou okolností svezl elektromobilem s dojezdem 400km. Ptal jsem se majitele jak to má z dojezdem. Říkal, že má každé ráno plnou, auto stojí celou noc v garáži. V létě prý absolvoval bez jakýchkoli potíží 1700km cestu do jižní Francie. Podle jeho slov trvala asi o 2-3 hodiny déle než loni se spalovákem. Ale díky nabíjení po cestě přijel do cíle úplně fit, protože měl díky němu každé 2-3 hodiny krátkou pauzu. Takže si v klidu mohl vypít kafe, protáhnout se, posvačit, …
      Je fakt, že to nejmenované auto z USA si během tří let, co se vyrábí, urvalo 25% trhu ve svém segmentu, v USA i EU. Je fakt, že v něm stojí i diesely a benzíňáky obdobnou částku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *