Finsko rozšířilo řadu evropských státu s vlastním LNG terminálem
První terminál na LNG ve Finsku zahájil svůj komerční provoz v pondělí 12. září. Další čtyři terminály by měly přibýt v průběhu následujících dvou let.
V přístavu Tahkoluoto nedaleko města Pori zahájil provoz první finský terminál na zkapalněný zemní plyn (LNG). Celková výše investice do nového terminálu byla 80 milionů euro, z čehož 23 milionů euro tvořila státní dotace.
Provozovatelem terminálu je finská společnost Skangas, která patří do holdingu Gasum, ve kterém drží majoritní podíl finský stát.
„Jako součást naší cesty k uhlíkově neutrální společnosti jsme prostřednictvím našeho terminálu umožnili lepší přístup k čistší a energeticky účinnější palivové alternativě. Využívání LNG může pomoci k výrazným úsporám emisí a také k zachování konkurenceschopnosti finského exportu. S první dodávkou LNG do našeho terminálu se také zvýšila energetická bezpečnost finského státu. Terminál v Pori také posiluje naši pozici klíčového hráče na trhu s LNG ve skandinávských zemích,“ řekla CEO a předsedkyně představenstva Skangas Johanna Lamminen.
Na následujícím videu je zachycena technologie použitá pro LNG terminál v Pori.
První dodávka LNG z tankeru do terminálu byla uskutečněna 10. 7. 2016. Na videu je zachyceno přiražení tankeru s nákladem prvního LNG.
Finsko tak zahájilo další etapu diverzifikace palivových zdrojů, která bude pokračovat výstavbou dvou terminálů v roce 2017 a dalších dva přibydou i v roce 2018. Kapacity úložišť dalších budovaných LNG terminálů se budou pohybovat od 10 tisíc m3 do 50 tisíc m3, velikostně tak budou srovnatelné s nově otevřeným terminálem v Pori, který má kapacitu úložiště 30 tisíc m3.
Finsko plánuje větší využití LNG i v dopravě
Letošní rok je pro využívání LNG ve Finsku významný také proto, že v srpnu byla nedaleko Helsinek otevřena první LNG stanice pro nákladní automobily.
Gasum také v červnu dodala palivo pro zkušební plavbu ledoborce Polaris, který jako první na světě bude jako primárního paliva pro pohon využívat LNG, záložním palivem ledoborce je potom nafta.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se