Domů
Akumulace energie
Nissan a Enel představily projekt akumulace s využitím elektromobilů
Nissan Enel Vehicle-to-grid akumulace
Nissan Enel Vehicle-to-grid akumulace. Zdroj: Nissan

Nissan a Enel představily projekt akumulace s využitím elektromobilů

Přední výrobce elektrických vozidel Nissan a nadnárodní energetická společnost Enel představily pilotní projekt, který bude ve Velké Británii testovat systém akumulace elektrické energie do baterií elektromobilů připojených k síti. Vybraní majitelé elektrických vozidel Nissan se tak budou moci aktivně podílet na řízení tamní sítě.

Technologie V2G (z anglického vehicle-to-grid) umožní plnou integraci elektrických vozidel do sítě, která vzhledem ke své akumulační kapacitě podpoří další rozvoj obnovitelných zdrojů. V rámci pilotního projektu V2G budou moct majitelé celkem stovky elektrických osobních automobilů LEAF a dodávek e-NV200 nabíjet svá vozidla levnou elektřinou v období nízké poptávky a tu následně využít ve svých domovech a firmách či prodávat zpět do sítě.

„Dnešní průlomový testovací projekt ve Spojeném království je významným krokem kupředu v oblasti managementu obnovitelné energie, který pomůže formovat budoucnost průmyslů, měst a společností. Chytré hospodaření s energií je jednou z největších výzev, kterým čelí každý národ, a proto je tento test klíčový k posouzení využitelnosti proměnlivých, více flexibilních zdrojů,“ uvedl při představení projektu Paul Willcox, předseda Nissan Europe.

Podle Ernesta Ciorry, vedoucího oddělení inovace a udržitelnosti u společnosti Enel, využití technologie obousměrného nabíjení podpoří integraci neřiditelných obnovitelných zdrojů do sítě a rovněž pomůže s dalším rozšiřováním elektromobility.

Rychlý nástup elektrických vozidel je jistě pozitivní, ale podle Stevena Hollidaye z National Grid (britský provozovatel přenosové sítě) je třeba se na zvyšující se počet elektromobilů připravit dostatečně dopředu. Podle jejich předpovědí by mohlo do roku 2020 jezdit na tamních silnicích až 700 tisíc elektrických vozidel, což bude vyžadovat dalších 500 MW výkonu v síti.

V současné době by zhruba 18 tisíc vozidel Nissan provozovaných v Británii dokázalo poskytnout výkon až 180 MW. Pokud by však v budoucnu jezdila v Británii pouze elektrická vozidla, dokázala by dle Nissanu poskytnout výkon až 370 GW, dostatek pro pokrytí zatížení ve Spojeném království, Německu a Francii.

Zdroj úvodní fotografie: Nissan

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(4)
nikdo
13. květen 2016, 00:30

Otazka je jestli se majitelum elektromobilu vyplati nechat si timhle snizovat zivotnost baterii.

Atlantis
13. květen 2016, 17:32

Jajaj, tohle bych teda nedělal...když se započte životnost baterek, tak ta kWh z baterek vyjde dost draho. Jak cenově, tak ekologicky.

Co by ale mělo smysl, tak jen pozdržení nabíjení - typická situace:

Přijedu odpoledne autem domů, připojím na nabíječku a vyberu, že ho chci nabité aspoň na 50% zítra v 8:00. Auto si počká na levnější proud v noci (nebo prostě kdykoliv kdy to síť řekne) a začne nabíjet na 100%. Pokud by to nestihlo, nebo by levnější proud přes noc nebyl, tak si nabije těch 50% za drahý proud, když už se bude blížit osmá hodina.

Tomas Jirka
13. květen 2016, 21:21

Souhlas, tahle castecna automatizace by se hodila na vice veci v domacnosti ke snizeni rozdilu ve spotrebe mezi dnem a noci.

Mam pocit, že testovany Leaf nejakou automatiku mel, to jsem měl zkusit, ale ja ho stejně vzdy nabijel celou noc v kuse 10 A kabelem. Tak priste zjistim :)

Jan Veselý
14. květen 2016, 15:35

To bohužel stojí a padá s tím, jestli distributoři a legislativci udělají to základní - umožní maloodběratelům platit tarif podle aktuální ceny silové elektřiny. Akorát, že v tomhle světě je v tomto směru největší hi-tec v Kalifornii - 4 tarify podle hodiny, každý den stejně. Minulou neděli se zkombinoval silný vítr, slunečné počasí a malý odběr (prodloužený víkend v Německu). Cena silové elektřiny byla -4.1 Kč/kWh, chyběl jim odběr a to strašně. Ale elektřinu zákazníci elektřinu zadarmo neměli. Přitom jen elektrické bojlery mají obrovský celkový instalovaný výkon.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se