Domů
Akumulace energie
Toyota a Panasonic spolu budou vyrábět baterie do elektromobilů
Akumulátory od společnosti Daimler. Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Toyota a Panasonic spolu budou vyrábět baterie do elektromobilů

Japonská automobilka Toyota Motor a japonský výrobce elektroniky Panasonic založí společný podnik, který bude od letošního dubna vyvíjet baterie do elektrických vozů. Nová společnost nazvaná Prime Planet Energy and Solutions bude vyrábět prizmatické baterie, tedy hranaté, které budou moci využít všechny automobilky, nejen Toyota. Uvedla to dnes agentura Reuters. Společný podnik zaměstná asi 5000 lidí, Toyota v něm bude mít 51procentní podíl a Panasonic zbytek.

Toyota a Panasonic na vývoji baterií spolupracují nejméně od roku 1996. Tehdy firmy založily společný podnik Primearth EV Energy, který dodává baterie do hybridních aut.

Panasonic je výhradním dodavatelem baterií válcového tvaru pro americkou automobilku Tesla. Japonská společnost chce ale rozšířit řady svých zákazníků, a tak sází na vývoj baterií hranatých, které se v automobilovém odvětví používají častěji. Automobilka Tesla minulý měsíc informovala, že bude baterie odebírat i od jihokorejské společnosti LG Chem a od čínského výrobce CATL.

Akumulátory společnosti Daimler, které jsou využívány například ve elektromobilech Smart. Zdroj: Mercedes-Benz
Ilustrační foto

Panasonic dnes také oznámil, že ve svém třetím finančním čtvrtletním zvýšil meziročně provozní zisk o tři procenta na 100,4 miliardy jenů (přes 21 miliard Kč). Firma to přičítá snaze restrukturalizovat a také prvnímu ziskovému kvartálu společného podniku s Teslou. Hospodářský výsledek předčil očekávání analytiků, kteří v anketě agentury Reuters očekávali v průměru zisk 67,36 miliardy jenů.

Toyota, která první hybridní vůz představila v roce 1997, chce do roku 2025 polovinu svých tržeb generovat z prodeje elektrických vozů. Automobilka vyvíjí vlastní baterie a ve snaze předejít jejich nedostatku využívá i nové dodavatele.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(1)
pave69
4. únor 2020, 08:05

Prizmatické články používá většina automobilek čistě proto, že z válcových neumí za rozumné peníze udělat kompletní baterii jako to umí Tesla. Jinak mají válcové spoustu výhod, hlavně z hlediska termomanagementu (chlazení a ohřev) a zatížení na 1 článek, což je zásadní při rychlonabíjení. Tak uvidíme, jak to Toyotě vyjde. Zatím platí, že Toyota má nejlepší hybridy, ale elektromobily má nejlepší Tesla.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se