V nejnovějším přehledu nežádoucího chování autonomních aut pro uplynulý rok zjistil kalifornský úřad pro motorová vozidla, že nejmenšího množství zásahů ze strany testovacího řidiče dosahuje společnost Waymo. Na druhou stranu společnost Apple má vzhledem k počtu najetých kilometrů těchto zásahů nejvíce. Výsledky je však nutné brát s rezervou kvůli prozatím nedefinované metodice.

Není žádným tajemstvím, že společnost Waymo, podporovaná společností Google, patří mezi vývojáři autonomních vozů mezi absolutní špičku. Na druhou stranu společnost Apple je v dané oblasti víceméně nováčkem, což na první pohled koreluje i s jejími výsledky.

Reportování chyb je povinností každé společnosti, která dostane od kalifornských úřadů povolení k testování autonomních vozidel. Za chybu zde označme skutečnost, kdy chování autonomního automobilu není slučitelné s bezpečným provozem na pozemní komunikaci, a je potřeba zásah ze strany lidského dozoru.

Na první pohled propastné rozdíly mohou být důsledkem nedefinované metriky

Společnost Waymo reportuje pouhých 0,09 chyb na tisícovku ujetých mil, tedy v průměru ujede bezmála 18 tisíc kilometrů bez zásahu člověka. Ve většině případů se jedná o nežádoucí manévry, které mohou být způsobeny i chybami ostatních účastníku silničního provozu.

Společnost Apple se naopak umístila na druhém konci žebříčku, kdy za stejných podmínek reportovala 871,65 chyby. Což je v přepočtu na metrický systém jeden zásah na 1,77 kilometru.

I když z výsledků je trend patrný, je třeba k nim přistupovat s jistým nadhledem z důvodu benevolence státu Kalifornie, jak chyby reportovat. Navíc se zde nijak nezohledňuje, v jakých podmínkách se testuje, takže kilometry najeté v ranní a odpolední špičce v Los Angeles a San Franciscu mají stejnou váhu jako noční jízda po vylidněné víceproudové silnici.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *