Domů
Elektrárny v ČR
Vláda odložila jednání o přípravě komunikací pro dopravu reaktorů do jaderných elektráren
jaderná elektrárna dukovany
JE Dukovany. Zdroj: ČEZ

Vláda odložila jednání o přípravě komunikací pro dopravu reaktorů do jaderných elektráren

Elektrárny v ČR
2 komentáře
11. říjen 2017, 14:23
ČTK

Vláda dnes odložila jednání o přípravě komunikací na převoz součástí nových reaktorů a dalšího vybavení do jaderných elektráren v Dukovanech a v Temelínu. Vyplývá to z informací zveřejněných Úřadem vlády. Úpravy silnic, mostů a vodních cest pro přepravu těchto rozměrných zařízení si vyžádají stovky milionů korun. Ministerstvo dopravy navrhuje prohloubení dna Labe a Vltavy, demolici nevhodných mostů a výstavbu nových a podepření dalších mostů, přes něž by měla projíždět nákladní auta naložená zařízeními pro jaderné elektrárny.

Národní akční plán rozvoje jaderné energetiky v ČR počítá se stavbou jednoho jaderného bloku v Dukovanech a jednoho v Temelíně s možností rozšíření na dva bloky v obou elektrárnách.

Reálně se nyní mluví o stavbě jednoho nového bloku, zatím ale není jasné financování projektu. Prioritu má dostavba Dukovan. Nový blok by měl nahradit současné dukovanské bloky, které budou odstaveny zhruba v letech 2035 až 2037.

V případě Jaderné elektrárny Dukovany se počítá s možností přepravy až 7,5 metru vysokých zařízení o šířce devět metrů a hmotnosti 750 tun. Předběžně se předpokládá se, že by se zařízení přepravovala z Hamburku.

jaderné palivo
Ilustrační foto

Tyto komponenty by se měly v první fázi přepravovat po Labi do Týnce nad Labem a dále po silnici do Dukovan. Trasa do Temelína pak vede z Labe do Vltavy, po které lodě doplují s objížďkami slapské, kamýcké a orlické přehrady do Týna nad Vltavou. Z něj pak do elektrárny zařízení poputují na korbách nákladních aut.

Tato varianta předpokládá možnost přepravy strojů o rozměrech 7,5 metru krát 8,5 metru a hmotností přesahující tisíc tun. Trasy pro dopravu zařízení do jaderných elektráren vypracovalo ministerstvo dopravy na základě nařízení výboru pro jadernou energetiku.

Aktualizovat trasu přepravy je nezbytné proto, že nová zařízení budou mít pravděpodobně větší rozměr než nynější vybavení elektráren.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(2)
energetik
11. říjen 2017, 17:54

Co to je zase za nesmysly? Hlavní dva argumenty pro stavbu dalších jaderných tunelů byly:

1. prý levná elektřina, což už bylo vyvráceno a přiznáno jako nesmysl dokud nebude silovka za minimálně 70 euro/MWh, což už nikdy díky OZE nebude.

2. prý to pomůže průmyslu a zaměstnanosti v ČR, protože se většina bude dělat v ČR a firmami v ČR. No a teď plánují za veřejné peníze postavit od moře průplav a k vrátnici Dukovan a Temelínu aby to mohli dopravit odněkud snad z Číny.

Takže co nám vlastně z těch slibů zbylo? Už zřejmě jen ten chystaný příplatek 30-40euro/MWh k silovce + DPH aby to ekonomické a ekologické jaderné zvěrstvo atomteroristům ekonomicky vyšlo.

Ať si atomteroristi staví dálnice a průplavy ke svým katedrálám za své, máme tady dost rozbitých cest a přetížených obcí dopravou které potřebují obchvaty a opravit cesty.

hariprasad
11. říjen 2017, 19:43

Pořád se víc a víc ukazuje, jaký je ten jaderný moloch nesmysl. Podepřít a vystavět mosty, prohloubit vodní toky, zpevnit a rozšířit silnice za stovky miliónů kvůli jednorázové přepravě 1000 tun těžkého zařizení. Jak páše autor výše. Je to úplný nesmysl.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se